چهارشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۲۴
کد مطلب : 91158
منبع : خبرگزاری تسنیم

1740 تن مرغ به قیمت مصوب در قم توزیع شده است

قم نيوز : مدیر شرکت پشتیبانی امور دام استان قم گفت: در طول دو ماه گذشته ۱۷۴۰ تن مرغ در قم به قیمت مصوب توزیع شد البته برخی عوامل بدون هماهنگی با اتحادیه به توزیع و و یا تهیه مرغ زنده می کنند و این مشکلاتی را ایجاد کرده است.
۱۷۴۰ تن مرغ به قیمت مصوب در قم توزیع شده است
۱۷۴۰ تن مرغ به قیمت مصوب در قم توزیع شده است
 به گزارش قم نیوز هادی مومنی نسب مدیر شرکت پشتیبانی امور دام استان قم در سیزدهمین جلسه کارگروه تنظیم بازار که در سالن کرامت استانداری برگزار شد، اظهار داشت:در سطح کشور میانگین مرغ 12 هزار و 500 تا 13 هزار مرغ زنده و کشتار 17 هزار و 500 بوده است و در مجموع روند افزایشی و کاهشی ملایمی داشتیم.

وی تصریح کرد: مستندات در خصوص نرخ گذاری ارائه شد و در صورت تصویب می‌توانیم تغییری در قیمت مرغ زنده داشته باشیم.

مومنی نسب بیان کرد: در طول دو ماه گذشته 1740 تن مرغ در قم به قیمت مصوب توزیع شد که روزانه 30 تن بوده است البته برخی عوامل بدون هماهنگی با اتحادیه به توزیع و و یا تهیه مرغ زنده می کنند و این مشکلاتی را ایجاد کرده است.

وی خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم نهاده را تامین کنیم قیمت مرغ متعادل می‌شود، در این باره مرغدارانی که نهاده دریافت کرده اند باید طبق آن مرغ را به کشتارگاه ببرند.

مدیر شرکت پشتیبانی امور دام استان قم اظهار داشت: تقاضا داریم با هماهنگی اتحادیه روند کشتار و توزیع اتفاق بیفتد تا با کمترین مشکلی مواجه باشیم.

حسین پروان معاون بازرگانی داخلی و توسعه تجارت سازمان صمت قم نیز در این جلسه اظهار داشت: اتحادیه فروشندگان در توزیع مرغ دخیل است و نظارت زیادی وجود دارد، در حال حاضر 230 واحد صنفی مرغ فروش داریم و برای عرضه مرغ تنظیم بازار متقاضی هستند.

وی بیان کرد: هزینه کشتار نیز 500 تا 550 تومان است در حالی که باید 300 تومان باشد تا دیگر مرغی برای کشتار به تهران نرود، در این باره درخواست خود را علام کرده ایم.

15 فروشگاه بزرگ در سطح قم 19 تن مرغ توزیع می‌کنند

معاون بازرگانی داخلی و توسعه تجارت سازمان صمت قم تصریح کرد: 15 فروشگاه بزرگ در سطح قم وجود دارد که حدود 19 تن مرغ در آن توزیع می‌شود، قیمت مرغ نیز با آنالیز نهایی 15 هزار و 500 تومان است نماینده اتحادیه فروشندگان در بین صنف در توزیع مرغ دخیل است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر شیر به قیمت مصوب به عاملین داده نمی شود، در این راستا قیمت مصوب 2900 تومان بود که براساس توافق قرار شد سقف 3100 تومان برسد اما قیمت 3400 تومان مصوب شد در حالی که 3700 تومان به فروش می‌رسد.

پروان عنوان کرد: در بحث شیر می توان نهاده را ملاک قرار داد تا شیر به قیمت مناسب تولید شود، باید بتوان ظرفیت تولید شیر در قم را مشخص کرد تا وضعیت توزیع نهاده‌ها ساماندهی یابد، در این باره از طریق اتحادیه می‌توان ورود کرد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcdjf0n.yt0fk6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما