شنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۲۰
کد مطلب : 91750
منبع : خبرگزاری تسنیم

35 هزار نفر تحت پوشش بهزیستی قم هستند

قم نيوز : مدیرکل بهزیستی استان قم جامعه هدف خاص بهزیستی در استان را ۳۵ هزار نفر دانست.
۳۵ هزار نفر تحت پوشش بهزیستی قم هستند/ ارائه سالانه بیش از ۲۰ هزار مشاوره ژنتیکی
۳۵ هزار نفر تحت پوشش بهزیستی قم هستند/ ارائه سالانه بیش از ۲۰ هزار مشاوره ژنتیکی
به گزارش قم نیوز مهدی پهلوانی ستوده با اشاره به دغدغه سازمان بهزیستی در تحولات اجتماعی، مجموع جامعه هدف خاص بهزیستی در استان را 35 هزار نفر دانست و اظهار داشت: زنان سرپرست خانوار، کودکان بد و بی‌سرپرست، آسیب‌دیده اجتماعی و افراد بهبودیافته معلولین و آسیب‌دیده نخاعی جزء جامعه هدف خاص سازمان بهزیستی هستند و مردم نیز جامعه عام بهزیستی به شمار می‌روند.

وی بهزیستی را متولی ارتقاء سلامت جامعه معرفی کرد و افزود: در مراکز مثبت زندگی خدمات بهزیستی قابل‌پیگیری است، درواقع برای رفع نیازهای محل پایه‌ریزی شده است و در این مراکز با ایجاد بستری مناسب مردم و خیرین وارد عمل شده تا در راستای بهتر زیستن اقدامات مثمرثمری انجام شود.

به گفته مدیرکل بهزیستی استان قم، 40 سال از بالندگی سازمان بهزیستی با عنوان بزرگ‌ترین دستگاه دولتی در ارائه خدمات می‌گذرد که از سال 92 تعداد خانواده‌های مستمری‌بگیر این سازمان در استان از 5 هزار نفر به 8 هزار رسیده است، همچنین اجتماعات پیشگیری از اعتیاد نیز از حدود 300 هزار به یک‌میلیون 300 هزار نفر رسیده است.

وی فعالیت خدمات مشاوره‌ای سازمان بهزیستی را در ایام کرونا چشمگیر اعلام کرد و گفت: با توجه به قرنطینه اجباری و افزایش مشاجرات خانوادگی، با همکاری مراکز مختلف و پیگیری همکاران در اورژانس اجتماعی و مراکز مشاوره‌ای پیشگیری از طلاق موارد کمی از مراجعین به طلاق ختم شد.

پهلوانی با اشاره به تعداد کل جامعه هدف خاص بهزیستی افزود: استان قم به‌عنوان راه مواصلاتی استان‌های دیگر بیشتر درگیر حوادث و تصادفات حین رانندگی می‌شود که در این میان تعداد 500 نفر ضایعه با آسیب نخاعی در استان وجود دارد که تحت پوشش بهزیستی امورات خود را می‌گذرانند.

وی با معرفی شماره‌های مشاوره‌ای و اورژانس اجتماعی عنوان کرد: شماره 1480 از ساعت 8 صبح تا 8 شب به‌صورت رایگان خدمات مشاوره‌ای ارائه می‌دهد، البته این خدمات طی سال‌های گذشته از 30 هزار و 313 نفر به 106 هزار و 128 نفر افزایش پیداکرده است البته در روزهای کرونایی هم فعالیت این مرکز گسترش‌یافته بود.

ارائه سالانه بیش از 20 هزار مشاوره ژنتیکی در قم

مدیرکل بهزیستی استان قم با اشاره به بحث مشاوره ژنتیک در جلوگیری از موالید جدید دارای معلولیت افزود: از سال 92 مشاوره‌های ژنتیک از 465 نفر به 22 هزار و 900 نفر رسیده که در این مسیر در ابتدا آزمایش‌های لازم از افراد انجام می‌شود و در صورت لزوم روند مشاوره و درمان نیز پیگیری می‌شود.

وی از ساخت 110 کلیپ برای رعایت موارد قرنطینه در بحران کرونا خبر داد و گفت: ارائه مطالب در روزهای قرنطینه اجباری، آشنایی با شماره اورژانس اجتماعی 123 را نیز در پی داشت که افراد در صورت مشاهده کودک، معلول و سالمند آزاری با این خط تماس گرفته و موارد را گزارش می‌کردند و مشاورین ما هم با حضور در محل موردنظر از آسیب اجتماعی پیشگیری می‌کردند.

مدیرکل بهزیستی استان قم اولویت کار بهزیستی را ایجاد شفافیت در کار معرفی کرد و افزود: به‌منظور رفاه حال همشهریان چند سامانه شفافیت ویژه مددجویان بهزیستی، دادرس مربوط به اموال و مسائل حقوقی، دیده‌بان، فرزندخواندگی و ثبت مراکز راه‌اندازی شده که ارائه مجوز ثبت به مراکز مختلف و نظارت بر عملکرد آن‌ها از سوی بهزیستی انجام می‌شود.

وی بهزیستی را بزرگ‌ترین دستگاه دولتی در ارائه خدمات اجتماعی معرفی کرد و یادآور شد: این مرکز از تمامی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های پیش رو در راستای خدمات‌رسانی در کمترین فاصله زمانی و بهترین وجه ممکن به مددجویان خود استفاده کرده تا تحولی اساسی در مسیر زندگی بهتر شکل بگیرد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcbgzb9.rhb8spiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما