شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۰۰
کد مطلب : 9184
وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری:

برای اسلامی کردن دانشگاه ها، نیازمند کمک حوزه و روحانیت هستیم

قم نيوز : قم نیوز، وزیر علوم تحقیقات و فناوری گفت: برای اسلامی کردن دانشگاه ها، به طور ویژه نیازمند کمک و حمایت حوزه و روحانیت هستیم.
برای اسلامی کردن دانشگاه ها، نیازمند کمک حوزه و روحانیت هستیم
به گزارش قم نیوز، جمعه ˈکامران دانشجوˈ در دیدار با آیت الله ˈسید هاشم حسینی بوشهریˈ ، مدیر حوزه های علمیه و معاونان وی که در دفتر مدیریت حوزه های علمیه برگزار شد، افزود: در ارتباط با مساله اسلامی شدن دانشگاه ها، در بحث متون و جذب استادان، کارها و اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: بسیاری از استادان کنونی ما خوب هستند لیکن می بایست فضای دانشگاه ها فضای اسلامی باشد.

وزیر علوم ادامه داد: متاسفانه فضای دانشگاه های ما کپی برداری شده از دانشگاه های غربی است که از زمان رضاخان وارد کشور شده است.

دانشجو اظهار داشت: طبعا برای اسلامی کردن دانشگاه ها با مشکلات و مخالفت هایی روبه رو شدیم اما با این همه گام های خوبی در این زمینه برداشته شده است که ادامه خواهد داشت.

وی در بخش دیگری از مطالب خود با بیان اینکه یکی از دغدغه های علما و متدینین، بحث اختلاط زن و مرد در دانشگاه هاست، گفت: اختلاط زن و مرد، خلاف شرع است و این را مراجع معظم تقلید ما می گویند که ما دین خود را از این بزرگواران داریم.

وزیر علوم بیان کرد: ۱۵ دانشگاه دخترانه در کشور ایجاد شده و در برخی دانشگاه ها نیز پردیس های دخترانه راه اندازی شده است و همچنین برخی از کلاس های دانشگاه ها به صورت کاملا جدا برگزار می شود.

وی با اشاره به اهمیت و تاثیرگذاری ویژه علوم انسانی در کشور اظهار داشت: ما ۱۵ کارگروه تحول و بررسی سرفصل های علوم انسانی را ایجاد کرده ایم که در این باره از کمک و مشورت برخی نهادهای حوزوی نیز بهره می بریم.

وی افزود:حدود ۴۰۰ سرفصل در این باره بازنگری شده که ۱۰۰ سرفصل آن از آغاز سال تحصیلی جدید ابلاغ شده است و بقیه نیز انجام خواهد شد.

دانشجو با اشاره به اینکه بین ۱۰ تا ۱۲ هزار استاد جدید جذب شده است، گفت: سعی کرده ایم در این فرایند استادهایی جذب شوند که از حیث جهان بینی الهی و اسلامی و نیز تسلط به علوم روز ، سرآمد باشند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری روز پنجشنبه با سفر به قم با مراجع و علما از جمله آیت الله ˈحسین نوری همدانیˈ، از مراجع تقلید و ˈسید هاشم حسینی بوشهریˈ، مدیر حوزه های علمیه دیدار و گفت و گو کرد.
انتهای پیام/115/
https://qomnews.ir/vdcd.j0n2yt0foa26y.html
نام شما
آدرس ايميل شما