قم نيوز : قم نیوز: خطیب جمعه قم بیان کرد: بخشی از گرانی های موجود در جامعه به دلیل تحریم ها است و از این رو ملت باید در مقابل این تحریم ها تحمل و تقوا داشته باشد.
خطیب جمعه قم: ملت در مقابل تحریم ها تحمل و تقوا داشته باشد
به گزارش قم نیوز، آیت الله رضا استادی در جمع نمازگزاران جمعه قم در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت معصومه(س) افزود:بایدبا تحمل گرانی ها وتحریم ها به دشمنان بفهمانیم که با وجود تمام تحریم هایی که از ابتدای انقلاب با آن ها مواجه بوده ایم همچنان ایستاده ایم و تسلیم نمی شویم.

وی ابراز داشت: دولت نیز باید در برابر تحریم ها برنامه ریزی هایی داشته باشد که تحریم ها کمترین فشار و اثر را به مردم وارد کند اما باز هم مردم باید با تقوای خود مشکلات را تحمل کنند.

وی اظهار داشت: ممکن است بی تدبیری ها بر گرانی ها بیفزاید لذا مدیران ذیربط نیز می باید با یکدیگر هم فکری و انسجام داشته باشند و راه چاره ای برای گرانی ها بیندیشند.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه گفت: شرایط کشور به گونه ای است که برخی افراد باید در مبادلات خود سود کمتری را مدنظر داشته باشند و توزیع کنندگان عمده نیز باید در ارائه کالا به توزیع کنندگان جزء، تقوا را رعایت کنند.

آیت الله استادی در بخش دیگری از خطبه ها گفت: نظر رهبر معظم انقلاب بر این است که در نظام اسلامی نباید فرد بی سواد داشته باشیم و اکنون که شرایط برای باسواد شدن بی سوادان لازم است باید مردم از کلاس های نهضت سواد آموزی استقبال کنند.

وی با اشاره به فرارسیدن هفته نیروی انتظامی گفت: بخش مهمی از وظیفه این نیرو انجام نهی از منکر است و این بخش از وظایف نیروی انتظامی همواره مورد تایید مراجع عظام و رهبر معظم انقلاب بوده است.

خطیب جمعه قم ادامه داد: نیروی انتظامی در جریان مبارزه با منکرات نباید به مانع تراشی ها و عدم همکاری ها توجه داشته باشد البته ما مخالف فرهنگ سازی برای مبارزه با منکرات نیستیم اما نهی از منکر نیروی انتظامی باید به عنوان یک وظیفه فرهنگی در جامعه مطرح باشد.
انتهای پیام/115/
https://qomnews.ir/vdch.-n6t23n6kftd2.html
نام شما
آدرس ايميل شما