سه شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۱۰
کد مطلب : 91945
منبع : خبرگزاری فارس

واکسن آنفلوآنزا تاثیری در افزایش ایمنی بدن در برابر کرونا ندارد

قم نيوز : معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: واکسن آنفلوآنزا، تاثیری در افزایش ایمنی بدن در برابر ویروس کرونا ندارد.
واکسن آنفلوآنزا تاثیری در افزایش ایمنی بدن در برابر کرونا ندارد
واکسن آنفلوآنزا تاثیری در افزایش ایمنی بدن در برابر کرونا ندارد
 به گزارش قم نیوز محمد حضوری در جمع خبرنگاران در خصوص شیوع ویروس کرونا و حساس شدن مردم نسبت به زدن واکسن آنفلوآنزا اظهار داشت: واکسن کرونا براساس تجویز و مشورت پزشک تزریق می‌شود و بسیاری از حرفها در مورد مقاوم سازی بدن در برابر کرونا به وسیله واکسن آنفلوآنزا سندیت علمی ندارد.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: با توجه به احتمال هم پوشانی که بین کرونا و آنفلوآنزا وجود دارد و این بار نگرانی در بین مردم ایجاد کرده است تا با واکسن خود را ایمن‌تر نگاه دارند، در حالی که این گفته مبنی بر هم پوشانی پیرامون مشکلات موجود برای تشخیص بیماری توسط کادر درمان است، وگرنه واکسن آنفلوآنزا، تاثیری در افزایش ایمنی بدن در برابر ویروس کرونا ندارد.

وی تصریح کرد: گاهی حتی تزریق واکسن آنفلوآنزا در روزهای آغازین ابتلا به کرونا می‌تواند مشکل آفرین باشد، به همین دلیل قبل از زدن واکسن باید از نظر و مشاوره پزشک استفاده و در صورت تائید برای تهیه واکسن اقدام شود.

حضوری بیان کرد: براساس گفته معاون وزیر و رئیس غذا و دارو امسال حجم خریداری واکسن از طرف وزارت بهداشت رقمی معادل ده برابر سالهای گذشته است و در این باره وزارت بهداشت دو محموله واکسن را برای افراد در معرض خطر در نظر گرفته است.

وی عنوان کرد: این افراد در معرض خطر شامل بیماران پیوندی و مادران باردار و سالمندان و افراد دارای بیماری‌های خاص و چند گانه مانند فشار خون و دیابت است که توصیه می‌شود از واکسن استفاده کنند، اما افرادی که دارای سیستم بدنی سالمی هستند، نیاز به تزریق واکسن آنفلوآنزا ندارند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی قم خاطرنشان کرد: محموله اول خریداری شده واکسن وارد کشور شده و روند توزیع آن ادامه دارد، در این میان، 20 هزار عدد واکسن آنفلوآنزا، سهمیه افراد در معرض خطر در قم است.

وی افزود:در حال حاضر 7600 واکسن تحویل معاونت بهداشتی شده است و در حال تزریق است، با ورود محموله بعدی، واکسن در داروخانه‌ها نیز توزیع می‌شود اما در خرید محموله دوم دو هفته تاخیر داریم چرا که مشکلاتی در تامین ارز وجود دارد.

استفاده  از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی 90 درصد مانع از انتقال آنفلوآنزا و کرونا می‌شود

حضوری گفت: در سالهای قبل چون مردم از ماسک استفاده نمی‌کردند بیشتر در معرض انتقال ویروس آنفلوآنزا قرار داشتند اما زدن ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی بیش از 90 درصد مانع از انتقال انفلوآنزا و کرونا می‌شود.

وی اظهار داشت: هر سال در فصل سرما به آنفلوآنزا مواجه بوده‌ایم و امسال نیز خظر ابتلا به این ویروس در صورت عدم توجه به پروتکل‌های بهداشتی وجود دارد، با توجه به اینکه بیماران آنفلوآنزایی نیز با مشکلات تنفسی مواجه می‌شوند و به خدمات درمانی نیاز دارند، افزایش بیماران می‌تواند نگران کننده باشد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdchmwnw.23nzkdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما