پنجشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۴۰
کد مطلب : 92347
منبع : خبرگزاری فارس

پرداخت 67 میلیارد تومان تسهیلات به بنگاه های آسیب دیده از کرونا

قم نيوز : مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم از پرداخت 67 میلیارد تومان تسهیلات بانکی به بنگاه های به شدت آسیب دیده از شیوع کرونا در این استان خبر داد.
پرداخت 67 میلیارد تومان تسهیلات به بنگاه های آسیب دیده از کرونا
پرداخت 67 میلیارد تومان تسهیلات به بنگاه های آسیب دیده از کرونا
به گزارش قم نیوز مصطفی کاویانی ظهر امروز در جمع تعدادی از مدیران استان در سالن کرامت استانداری با ارائه گزارشی از عملکرد دستگاه های اجرایی و بانک های عامل استان در طرح پرداخت تسهیلات ویژه بنگاه های به شدت آسیب دیده از کرونا اظهار کرد: آمار نشان می دهد نرخ بیکاری در قم از سال 1394 تا امسال روند کاهشی داشت و به 10.1 درصد رسید.

وی ادامه داد: البته این آمار بر اساس تأثیرات شیوع کرونا در بهار سال جاری به 10.04 درصد و در سه ماهه دوم امسال به 11.5 درصد افزایش یافت و از متوسط کشوری فراتر رفت.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم همچنین با اشاره به سهم حدود 313 میلیارد تومانی استان برای پرداخت تسهیلات کرونا گفت: بعد از مشخص شدن این سهم، اطلاع رسانی های لازم برای جذب سهمیه به دستگاه های مختلف استان انجام شد تا هر یک از دستگاه ها از سهم خود از این سهمیه مطلع باشند و اقشار آسیب دیده را شناسایی و معرفی کنند.

وی افزود: البته این تسهیلات به صورت وام دو ساله با سود 12 درصد در نظر گرفته شده بود که بعضا جذابیتی برای دریافت آن وجود نداشت، چراکه برخی از آسیب دیدگان از کرونا عملا بیان می داشتند که با توجه به تعطیل بودن کار، از پرداخت اقساط وام ناتوانند.

کاویانی اضافه کرد: به هر حال جمع تقاضاهای مطرح شده برای دریافت این وام در استان قم به حدود 95 میلیارد تومان رسید که برای حدود 85 میلیارد تومان از این تقاضاها، پرونده بانکی تشکیل شد و تاکنون 67 میلیارد تومان وام توسط بانک های عامل پرداخت شده است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcefx8o.jh8wei9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما