دوشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۵۰
کد مطلب : 92439
استاندار قم تاکید کرد:

ضرورت ساماندهی و هم افزایی کتابخانه های عمومی تخصصی و شخصی در قم

قم نيوز : استاندار قم گفت: ساماندهی، هماهنگی و هم افزایی بین کتابخانه های عمومی، شخصی و تخصصی که در حال فعالیت توسط نهادهای فرهنگی در قم امری ضروری است.
ضرورت ساماندهی و هم افزایی کتابخانه های عمومی تخصصی و شخصی در قم
ضرورت ساماندهی و هم افزایی کتابخانه های عمومی تخصصی و شخصی در قم
به گزارش قم نیوز بهرام سرمست عصر یکشنبه در آئین بهره برداری از کتابخانه عمومی شهدای نوبهار با اشاره به اهمیت جایگاه فرهنگ کتاب خوانی در ارتقا سطح دانشی جامعه گفت: در حوزه مطالعه کتاب با توجه پیشرفت تکنولوژی و بویژه در شرایط کرونایی امروز باید به جای تولید کتاب‌های کاغذی به سمت تولید بیشتر کتاب‌های دیجیتال و الکترونیکی حرکت کرد.

استاندار قم با اشاره به همت علما و فضلای قم در ایجاد کتابخانه و گنجینه‌های مهم و ارزشمند کتاب در قم به عنوان مرکز و فقاهت و جهان تشیع گفت: ساماندهی، هماهنگی و هم افزایی بین کتابخانه های عمومی، شخصی و تخصصی که در حال فعالیت توسط نهادهای فرهنگی در قم امری ضروری است.

وی افزود: قم از نظر زیرساخت و ظرفیت نشر و فروش کتاب سرآمد همه استان‌ها است اما وجود یک کتابخانه شبانه روزی از موضوعاتی است که باید برای ایجاد آن اقدام کرد.

سرمست ضمن تاکید بر توسعه زیرساخت‌های فیزیکی حوزه کتاب و کتاب خوانی گفت: برای ترویج فرهنگ کتاب و کتاب خوانی در کتاب فعالیت‌های عمرانی باید فرهنگ مطالعه از سنین پایی به کودکان آموزش داده شود.

گفتنی است کتابخانه شهدای نوبهار از مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب به قم در سال ۸۹ در یکی از مناطق کمتر برخوردار قم با اعتبار ۴۱ میلیارد ریال در چهارطبقه ساخته شده است.

این کتابخانه با مخزنی به مساحت ۴۵۰ متر مربع، ۲ سالن مطالعه آقایان و بانوان هرکدام با زیربنای ۸۰۰ متر مربع، بخش مرجع به مساحت ۲۵ متر مربع، بخش کودک در ۱۳۰ متر مربع، بخش نوجوان در ۲۵ متر و همچنین ۴ کلاس آموزشی با زیربنای ۲۰۰ متر به ارائه خدمات فرهنگی و اجتماعی به ساکنان محله نوبهار شهر قم می‌پردازد.

تاکنون ۱۷ هزار و ۸۳ عنوان کتاب در ۲۱ هزار و۸۸۷ نسخه در این کتابخانه قرار گرفته است و تجهیزاتی چون ۱۰۴ قفسه یکطرفه و ۳۰ قفسه دوطرفه، ۲۶۴ صندلی مطالعه، ۱۱۰ میز مطالعه دونفره، ۲ میز مطالعه چهارنفره، ۶ میز مطالعه شش‌نفره و همچنین ۱۹ عدد رایانه ارائه شده است.

قم دارای ۲۳ باب کتابخانه نهادی و ۱۳ باب کتابخانه مشارکتی با حدود ۵۰۰ هزار نسخه کتاب، بیش از ۶۰ هزار عضو فعال دارد که بیش‌تر در رده سنی ۱۸-۱۰ سال هستند.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcgyt9y.ak9xw4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما