سه شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۰۳
کد مطلب : 92456
روز چهارشنبه برگزار می‌شود

رونمایی از کتاب «شاخص‌های مکتب شهید سلیمانی» با پیام سردار قاآنی

قم نيوز : کتاب «شاخص‌های مکتب شهید سلیمانی» نوشته حجت الاسلام علی شیرازی روز چهارشنبه با حضور جمعی از مسئولان در حوزه هنری رونمایی خواهد شد.
فردا چهارشنبه از کتاب «شاخص‌های مکتب شهید سلیمانی» رونمایی خواهد شد
فردا چهارشنبه از کتاب «شاخص‌های مکتب شهید سلیمانی» رونمایی خواهد شد
به گزارش قم نیوز مراسم رونمایی از کتاب «شاخص‌های مکتب شهید سلیمانی» روز چهارشنبه از ساعت ۱۸ با حضور سیدعباس صالحی وزیر ارشاد، آیت‌الله سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران و پیام تصویری سردار اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلام در سالن سوره حوزه هنری انقلاب اسلامی برگزار خواهد شد.

اطلاعاتی خوب و مستند درباره شهید حاج قاسم سلیمانی
کتاب «شاخص‌های مکتب شهید سلیمانی» که به تازگی  توسط نشر خط مقدم منتشر شده است از جمله کتاب‌هایی است که می‌تواند اطلاعات خوب و مستندی را درباره شهید حاج قاسم سلیمانی به مخاطب ارائه بدهد؛ خصوصاً اینکه نویسنده کتاب حجت الاسلام علی شیرازی (نماینده ولی فقیه در نیروی قدس سپاه) از زمان جنگ همرزم و دوست نزدیک و صمیمی حاج قاسم بودند و ارتباط صمیمی خانوادگی داشتند و وی بر مبنای سخنان شهید و خاطرات دیگران، یک کتاب جامع و خلاصه و مستند از خصوصیات مکتب و تفکرات شهید سلیمانی نوشته است.

در قسمتی از مقدمه این کتاب آمده است:
برای تبیین مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی باید اول مکتب اسلام را بشناسیم. پس از آن، سراغ تشریح مکتب پیامبر (ص) و اولیای الهی برویم و مکتب حضرت سیدالشهدا (ع) را دقیق و عمیق بشناسیم.
آن زمان است که مکتب امام خمینی نمود پیدا می‌کند. با شناخت مکتب خمینی کبیر، شاخص‌های مکتب شهید سلیمانی نیز شناخته شده است. تبیین همه آنچه نگاشتیم، از حوصله‌ی این نوشتار خارج است. ما در این کتاب کوشیده‌ایم پس از اشاره‌ای کلی به مکتب اسلام ناب محمدی (ص) و مکتب امام حسین (ع) شاخص‌های مکتب امام خمینی (ره) را بیان کنیم و ضمن تبیین هر شاخص از مکتب امام بزرگوارمان، شاخص‌های مکتب شهید سلیمانی را با مکتب امام خمینی تطبیق دهیم.

انضمام کلام شهید با نگاه اطرافیان برای بهره بیشتر مخاطبان از کتاب
شایان ذکر اینکه شاخص‌های ذکر شده در این کتاب، فقط شماری از شاخص‌های مکتب سلیمانی و اهم آنهاست؛ زیرا تبیین همه‌ی شاخص‌ها شدنی نیست و به همین دلیل در این کتاب فقط به موارد مهم آن پرداخته شده است.

همچنین در این کتاب در تبیین شاخص‌ها، در کنار بهره بردن از سخنان سردار شهید سلیمانی، نگاه دیگران نیز به نگاه شهید ضمیمه شده است تا کتابی خواندنی‌تر در دست مخاطبان باز شده باشد.

قطعاً این کتاب، آغازی برای مجموعه کتاب‌هایی در بیان عظمت و شأن شهید سرافراز و بزرگ جبهه‌ی مقاومت، حاج قاسم سلیمانی است و امید است با نگاه انتقادی خوانندگان، کتاب شاخص‌های مکتب شهید سلیمانی به دوران بلوغ خود پا گذارد و بتواند این مکتب را زیباتر نمایش دهد تا آن شهید گرانقدر پررنگ‌تر از امروز، سرمشق نسل جوان و نسل‌های آینده قرار گیرد.

لازم به یادآروی است که کتاب «شاخص‌های مکتب شهید سلیمانی» را انتشارات خط مقدم در ۱۳۵ صفحه و با قیمت ۲۰ هزار تومان منتشر کرده است.

انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdcfvjd1.w6d0tagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما