قم نيوز : رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم ارزش ریالی پرونده‌های تخلف را بیش از ۲۲۳ میلیارد تومان دانست و گفت: بیشترین حجم تخلفات مربوط به عدم درج قیمت و نصب نرخ‌نامه و گران‌فروشی است.
بیشترین حجم تخلفات صنفی در قم مربوط به عدم درج قیمت و گران‌فروشی است
بیشترین حجم تخلفات صنفی در قم مربوط به عدم درج قیمت و گران‌فروشی است
به گزراش قم نیوز محمود سیجانی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم با اشاره به اهمیت نظارت بر بازار به منظور کنترل قیمت‌ها اظهار داشت: تیم‌های نظارت و بازرسی سازمان صنعت در کنار بازرسان اتاق اصناف و تعزیرات مدام در حال رصد و پایش بازار به منظور کنترل قیمت‌ها و جلوگیری از قیمت‌گذاری‌های خودسرانه فعال هستند.

وی با بیان اینکه در هفت‌ماهه گذشته سال جاری 42 هزار و 830مورد بازرسی از بازار صورت گرفته است، ابراز کرد: از این تعداد بازرسی پنج هزار و 609 مورد ثبت تخلف شده است که برای سه هزار و 686 پرونده تخلفاتی تشکیل‌شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم ارزش ریالی این پرونده‌ها را بیش از 223 میلیارد تومان دانست و افزود: بیشترین حجم تخلفات مربوط به عدم درج قیمت و نصب نرخ نامه با یک هزار و 511 مورد است که گران‌فروشی با یک هزار و 438 مورد بعد از آن بیشترین حجم تخلف را داشته است.

وی عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی با 356 و تقلب و کم‌فروشی با 574 فقره تخلف را از دیگر گزارشات تخلفات از بازار قم ذکر کرد و یادآور شد: عدم صدور صورت‌حساب، عرضه خارج از شبکه، احتکار، قاچاق و غیره از دیگر موارد تخلف به شمار می‌رود.

سیجانی در بخش دیگری از سخنان خود به مجوزهای صادرشده در هفت ماه گذشته اشاره کرد و گفت: در این مدت تعداد 2155 فقره مجوز صنفی در رسته‌های تولیدی و فنی-  توزیعی و خدماتی با اشتغال‌زایی برای 5388 نفر صادرشده است.

وی با تأکید بر اینکه 35 هزار و 931 واحد صنفی مجوزدار در استان قم مشغول فعالیت هستند، تصریح کرد: از این تعداد 21 هزار و 242 پروانه توزیعی و خدماتی و 14 هزار و 682 پروانه تولیدی و فنی در استان صادرشده است.

انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdcdnk0n.yt0xn6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما