يکشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۰۰
کد مطلب : 9305
نماینده قم:

مجلس به دنبال مچ‌گیری نیست/دولت درباره ایرادات قانون لایحه بدهد

قم نيوز : قم نیوز: رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس در امر نظارت خود به دنبال مچ‌گیری نیست، گفت:‌ دولت اگر اشکالی در قانون می‌بیند، با ارائه لایحه پیشنهاد خود را به مجلس بدهد.
مجلس به دنبال مچ‌گیری نیست/دولت درباره ایرادات قانون لایحه بدهد
به گزارش قم نیوز، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، صبح امروز (یکشنبه) در نطق پیش از ‌دستور خود در صحن علنی مجلس با اشاره به سفر رهبر معظم انقلاب، به استان خراسان شمالی، اظهار داشت: سفر مقام معظم رهبری به استان خراسان شمالی علاوه بر خیر و برکت برای مردم این خطه در شرایط حساس فعلی حاوی تحلیل جامع از وضعیت و ارائه راه روشن برای ملت سرافراز ایران و قوای سه‌گانه و نخبگان کشور است.

وی افزود: نکته مهمی که رهبر معظم انقلاب بارها به آن تاکید داشتند، توجه به ابعاد پیشرفت اسلامی و داشتن برنامه متناسب با شرایط و ارزیابی، رصد دقیق و منطقی و بدور از شعارزدگی از اوضاع کشور است.



* مرکز پژوهشها اتاق بررسی وضعیت اقتصادی را فعال کند

رئیس قوه مقننه با بیان اینکه امروز خوشبختانه سند چشم‌انداز، سیاست‌های کلی و قانون برنامه تنظیم شده است، گفت: با وجود این قوانین، نقصی در مسیری که باید طی شود، وجود ندارد، اما با توجه به شرایط نیازمند تحلیل و ارزیابی دقیق موقعیت هستیم تا متناسب با وضعیت تصمیم‌گیری‌های درست انجام شود.

لاریجانی با تاکید بر اینکه کمیسیون‌های تخصصی و مرکز پژوهش‌های مجلس باید با رصد و ارزیابی شرایط تصمیم‌گیری کنند و تغییر قوانین بخصوص تغییرات ضروری در قوانین برنامه را متناسب با وضعیت در دستور کار خود قرار دهد.

وی افزود: در مورد اوضاع اقتصادی لازم است مرکز پژوهش‌ها در این زمینه اتاق بررسی وضعیت را فعال کنند و کمیسیون‌ها و نمایندگان را نیز در جریان این بررسی‌ها قرار دهد.

* بدون عزم ملی ما تغییری در اراده دشمن در زمینه تحریم ایجاد نمی‌شود

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص تحریم‌ها تاکید کرد: فرمایشات رهبری روشنگری دقیقی بود و درست است که تحریم‌ها مشکلاتی پدید آوردند، اما برخی بی‌تدبیری‌ها مشکلات را افزایش داده و آنچه مهم است علاج کار در این بخش است و نمی‌توان انتظار داشت بدون عزم ملی و اراده عمومی در ساماندهی وضع اقتصادی و بهبود شرایط ملی کشور، تغییری در اراده دشمنان اسلامی ایجاد شود.

لاریجانی همچنین ادامه داد: تاکید مجدد مقام معظم رهبری و مراجع تقلید در حمایت از تولید ملی و کار و سرمایه ایرانی وظیفه سنگینی را بر دوش دولت و سایر قوا می‌گذارد و از بین رفتن گرانی و ایجاد اشتغال که دو مبحث بسیار مهم کشور هستند در گروه ساماندهی درست در این زمینه است.

وی با بیان اینکه باید با حمایت از صنعت و بخش کشاورزی با توجه به آسیب‌های وارد شده به آنها اقدامات همه جانبه انجام شود، خاطرنشان کرد:‌ کنترل قیمت ارز، نقدینگی، ارائه تسهیلات بانکی و حذف مقررات زاید و حمایت در زمینه تامین مواد اولیه و تجهیزات از ضروریات است و در این بخش دولت هرگونه کمکی از مجلس بخواهد، طی لوایحی ارائه کند تا با سرعت مورد بررسی مجلس قرار گیرد.

کلید کنترل تورم، حمایت از تولید است

لاریجانی با تاکید بر اینکه کمیسیون‌های تخصصی مجلس با برگزاری جلسات کارشناسی با حضور نمایندگان دولت و بانک‌ها و بخش‌های تولیدی به حمایت از تولید بپردازند، گفت: کلید کنترل تورم و ایجاد اشتغال در حمایت از تولید ملی است.

وی همچنین به سخنان رهبر معظم انقلاب در رابطه با مسئولیت‌شناسی قوا و نیانداختن مشکلات به گردن همدیگر، اظهار داشت: فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنایی برای قوای سه‌گانه است و سابقه امر نشان می‌دهد که بسیاری از اختلافات ریشه در عدم اجرای درست قانون دارد و اگر همگان بر صراط حرکت کنند، فضای همکاری و همدلی در کشور حاکم می‌شود.

نماینده مردم قم در مجلس با بیان اینکه از دولت انتظار داریم که به این تدبیر رهبری توجه تام کند، گفت: دولت اگر اشکالی در قانون می‌بیند، از طریق ارائه لایحه پیشنهاد خود را به مجلس بدهد و طبعا مجلس نیز بنای مچ‌گیری در نظارت خویش ندارد و نظارت خود را تنها برای بهبود شرایط مردم دنبال می‌کند.

ادامه دارد...
انتهای پیام/115/
https://qomnews.ir/vdci.ua3ct1apwbc2t.html
نام شما
آدرس ايميل شما