يکشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۵۶
کد مطلب : 9307
آیت‌الله علوی گرگانی:

برگزاری کنگره بزرگداشت آیت‌الله گلپایگانی حرکتی خدایی است

قم نيوز : قم نیوز: یکی از مراجع تقلید با بیان اینکه برگزاری کنگره آیت الله گلپایگانی حرکتی خدایی است، گفت: خداوند دوست دارد که همگان با شیوه زندگی و مشی صالحان آشنا شوند لذا ذکر آنان موجب نزول رحمت الهی است.
برگزاری کنگره بزرگداشت آیت‌الله گلپایگانی حرکتی خدایی است
به گزارش قم نیوز: به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، آیت الله سید محمدعلی علوی گرگانی در دیدار با اعضای کنگره بزرگداشت آیت الله العظمی گلپایگانی(ره) برگزاری این قبیل کنگره‌ها را امر الهی دانست و افزود: خداوند خود امور بندگان خوب خود را به پیش می‌برد و امکانی را فراهم می‌کند که یاد آنان همیشه زنده باشد.

وی افزود: همه اشیای عالم و دنیا فانی است مگر کاری که برای خدا انجام شود و برگزاری کنگره بزرگداشت آیت الله گلپایگانی حرکتی خدایی است.

این مرجع تقلید با تجلیل از شخصیت علمی و اخلاقی آیت الله گلپایگانی افزود: نگرش به شخصیت ایشان نشان می‌دهد که انسان می‌تواند به عالی‌ترین مقامات الهی برسد.

آیت الله علوی گرگانی از همه دست اندرکاران برگزاری این کنگره خواست که با برگزاری یاد و خاطره بزرگان دینی نگذارند که مرور زمان موجب خاموشی چهره این بزرگواران شود.

وی در ادامه با ذکر خاطراتی از مرحوم آیت الله العظمی گلپایگانی اظهار کرد: یاد خدا و توجه به ذات هستی بخش سرمشق زندگی آن عالم ربانی بود.

آیت الله سید محمد رضا گلپایگانی از مراجع تقلید شیعیان در دوران معاصر در ۱۳۱۶ هجری قمری در گلپایگانی به دنیا آمد و پس از طی کردن مقدمات دروس حوزوی در گلپایگان و اراک در سال ۱۳۴۰ هجری شمسی وارد حوزه علمیه قم شد.

وی از شاگردان آیت الله سید ابوالحسن اصفهانی، حائری یزدی مؤسس حوزه علمیه قم و آیت الله بروجردی زعیم حوزه‌های علمیه بود و پس از سال‌ها مجاهدت علمی و مبارزات سیاسی بر ضد رژیم ستم شاهی، نگارش کتب علمی و فقهی فراوان و تربیت شاگردان بزرگ در سال ۱۴۱۴ هجری قمری در قم از دنیا رفت.

انتهای پیام/115/
https://qomnews.ir/vdca.wnok49ne05k14.html
نام شما
آدرس ايميل شما