پنجشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۵۰
کد مطلب : 93209
استاندار قم مطرح کرد:

۵۵ طرح برای رونق اقتصادی قم/آسیب بزرگ کرونا به بخش گردشگری

قم نيوز : استاندار قم گفت: ۲۸ پروژه اقتصاد مقاومتی و ۲۷ پروژه جهش تولید برای قم در نظر گرفته شده که ۲۰ پروژه‌ی جهش تولید جنبه تسهیلاتی داشته است.
۵۵ طرح برای رونق اقتصادی قم/آسیب بزرگ کرونا به بخش گردشگری
۵۵ طرح برای رونق اقتصادی قم/آسیب بزرگ کرونا به بخش گردشگری
به گزارش قم نیوز بهرام سرمست ظهر پنجشنبه در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی که با حضور نهاوندیان معاون اقتصادی رئیس جمهور برگزار شد، با اشاره به اینکه ۲۸ پروژه اقتصاد مقاومتی و ۲۷ پروژه جهش تولید برای قم در نظر گرفته شده است، افزود: ۲۰ پروژه‌ی جهش تولید جنبه تسهیلاتی داشته است که تأمین اعتبارات مورد نیاز این طرح‌های اقتصادی از نهادهای ملی مورد پیگیری قرار گرفته است.

استاندار قم با بیان اینکه تعیین برنامه زمانبندی برای بانک‌های عامل استان در راستای کمک به بازگشت واحدهای تملیکی به مدار تولید امری ضروری است، گفت: خوشبختانه در زمینه بازگرداندن واحدهای نیمه فعال و تعطیل به مدار تولید، از برنامه‌ی زمانبندی جلوتر هستیم.

وی افزود: در استان قم نه تنها کارخانه‌ای تعطیل نشده است، بلکه تلاش کرده‌ایم تا واحدهای راکد نیز به مدار تولید بازگردند.

سرمست با تاکید بر ضرورت راه اندازی کلینیک عارضه‌یابی مشکلات واحدهای صنعتی در شهرک شکوهیه قم گفت: با این کلینیک می‌توانیم مشکلات واحدهای تولیدی از جمله تأمین مواد اولیه و مباحث مدیریتی را مرتفع کنیم.

وی با اشاره به اینکه ۶۰ درصد اقتصاد استان قم از بخش خدمات است و با شیوع کرونا آسیب بیشتری به بخش گردشگری و خدمات در قم وارد شد، افزود: افزایش سهم اعتبارات استان از محل تبصره ۴ امری ضروری است که امیدواریم با حمایت مسئولان، در طرح‌های کشاورزی بتوانیم از این اعتبارات بهره مند شویم.

استاندار افزود: توسعه‌ی زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی استان امری بسیار مهم دانست که در بحث برق و گاز تفاهم نامه‌هایی امضا شده است؛ ولی در تأمین آب شهرک‌ها هنوز با مشکل مواجه هستیم.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdccoiqo.2bq1x8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما