پنجشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۲۴
کد مطلب : 93216

دفاع معاون رئیس جمهور از لایحه بودجه 1400

قم نيوز : معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه در این بودجه حمایت از اقشار ضعیف در دستور کار است گفت: ما در آزمون اقتصاد مقاومتی سربلند بیرون آمدیم اما سرمایه ای که ما را به این توفیق می‌رساند همدلی و همگرایی است.
دفاع معاون رئیس جمهور از لایحه بودجه ۱۴۰۰ / نهاوندیان: این بودجه ‌اقتصاد ایران را رشد می‌دهد
دفاع معاون رئیس جمهور از لایحه بودجه ۱۴۰۰ / نهاوندیان: این بودجه ‌اقتصاد ایران را رشد می‌دهد
به گزارش قم نیوز محمدنهاوندیان ظهر امروز در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان قم، گزارش استان قم با وجود مساحت و جمعیت کوچک اما در شاخص‌های استفاده از امکانات پیشتاز است اظهار داشت: قم در بهره‌گیری از اعتبارات تبصره 18 قم توانست 23 درصد بیشتر از سهم خود را نیز جذب کند که در نتیجه واحدهای تولیدی فعال شده‌اند.

معاون اقتصادی رئیس جمهور با بیان اینکه استان قم در رتبه‌های نخست کشور در جذب اعتبارات است افزود: در اوج فشارهای جنگ اقتصادی نه تنها در ایران چنین فشاری بی سابقه است در هیچ کشوری هم این فشارهای ناشی از تحریم دیده نمی‌شود که شوک بی سابقه‌ای در اقتصاد شاهدیم و در سطح جهانی هم به این شوک اقتصادی و افت تولید اذعان دارند.

وی با بیان اینکه در شرایطی که افت اقتصاد جهانی منفی 4 است در ایران اما کاهش بیش از 10 درصد را دیدیم عنوان کرد: در چنین شرایطی گزارش اخیر مرکز آمار نشان داد در فصل تابستان رشد اقتصادی ما مثبت نسبت به فصل فصل تابستان سال گذشته مثبت شده و این موضوع نشان دهنده پیروزی در این میدان مقابله با جنگ اقتصادی و تحقق آرزوی جهش تولید به طور نسبی است.

به گفته نهاوندیان، ایران توانسته با همگرایی فصل تابستان را مثبت کند که امیدواریم با افق پیش رو و تدابیر اندیشیده شده امسال را جبران کنیم و سال را با عملکرد مثبت به پایان برسانیم تحقق این موضوع در تاریخ ایران با توجه به شرایط زمینه‌ای قابل توجه است.

معاون اقتصادی رئیس جمهور با بیان اینکه اثر بسیار مهم این مطلب فقط در اقتصاد نیست، بلکه در سیاست هم می‌توان اثرات آن را شاهد بود ادامه داد:  از سال 97 این جنگ اقتصادی علیه ایران آغاز شد و و تا پیش از آن یعنی در سه سال قبل از 97 روند کشور در شاخص‌های مختلف اعم از اشتغال، تورم، نرخ تثبیت سرمایه و... بهبود قابل توجه و متمایز از روند 40 ساله اقتصاد ایران داشت و این نشان دهنده بنیه و ظرفیت اقتصاد و مدیریت اقتصادی ایران است که علیرغم تحریم‌های 40 ساله توانستیم در یک دوره سه ساله این شاخصه را بهبود بخشیم.

وی با تاکید براینکه ما در سیستم انسداد نداریم لذا با تصمیم درست و همگرایی می‌توانیم پیشرفت قابل توجهی را شاهد باشیم خاطرنشان کرد: با افتخار می توان گفت بعد از ضربه کرونا اقتصاد ایران در حال حرکت به سمت ثبات و رشد است.

نهاوندیان به بودجه سال 1400 اشاره کرد و گفت: پیام این بودجه احیا مسیر ثبات و رشد اقتصاد ایران است و ما با تکیه به این سابقه می توانیم در سال آینده تاکید بر زیرساخت‌های اقتصادی و حمایت های اجتماعی را از سر بگیریم و این پیام در بودجه سال 1400 رویکرد افزایش سرمایه اجتماعی و زیرساخت سازی است.

معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه در این بودجه حمایت از اقشار ضعیف در دستور کار است اظهار داشت: ما در آزمون اقتصاد مقاومتی سربلند بیرون آمدیم اما سرمایه‌ای که ما را به این توفیق می‌رساند همدلی و همگرایی است، حاصل تضارب آرا باید عزم واحد باشد.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه روال عادی شرایط اقتصادی تسهیل است نه انقباضی ومداخله زیاد ادامه داد: هدف تسهیل تجارت و واردات  با ارز حاصل از صادرات تسهیل شد آثار آن هم بلافاصه دیده شد که اثر آن را در رشد صادرات دیدیم که کمک کرد مشکل بسیاری از واحدهای تولیدی نیز حل شود.

وی به لازمه‌های سرمایه‌گذاری اشاره کرد و یادآور شد: تقویت فضای رقابتی مهمترین لازمه است، سرمایه در اقتصادی وارد می‌شود که قابل پیش بینی و دارای ثبات باشد، تقویت بورس را از لازمه‌های رقابت برای دستیابی به عدالت می‌دانیم ، وقتی همه عرضه با تقاضا ملاقات کند قیمت رقابتی و عادلانه می‌شود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcaiuno.49ne615kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما