يکشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۴۴
کد مطلب : 93281

کارگران ساختمانی قم از طرح ساماندهی استقبال نکردند

قم نيوز : مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان قم از عدم استقبال کارگران ساختمانی از طرح ساماندهی خبر داد و گفت: سامانه‌ای با همکاری فنی حرفه‌ای و انجمن صنفی کارگران در دست ایجاد است.
کارگران ساختمانی قم از طرح ساماندهی استقبال نکردند
کارگران ساختمانی قم از طرح ساماندهی استقبال نکردند
به گزارش قم نیوز مصطفی کاویانی با اشاره به عدم استقبال کارگران ساختمانی از طرح ساماندهی اظهار داشت: هدف از ساماندهی، حفظ کرامت کارگران و بیمه آن‌ها و امنیت و آسایش خاطر کارگر و کارفرمایان در کار ساختمانی است، این اهداف زمانی ایجاد می‌شود که سامانه‌ای طراحی‌شده و در این فرآیند هر کس نیاز به کارگر دارد، فردی معتمد، شناسنامه‌دار و دارای تخصص را به کار می‌گیرد.

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان قم تصریح کرد: در این طرح، بیمه و کار برای کارگرها مشخص است که البته نیاز به سامانه و زیرساخت دارد و ایجاد سامانه‌ای با همراهی فنی حرفه‌ای و انجمن صنفی کارگران هماهنگ شده است.

وی با بیان اینکه قرار شد شهرداری در اجرای این طرح، زمینی را تأمین کرده و به انجمن کارگران ساختمانی بدهد تا ساختمان در زمین مناسبی احداث شود، ابراز کرد: دراین‌باره مجوز کاریابی به انجمن ساختمانی داده‌شده تا قانون‌مند باشد و رضایت کافی از اجرای طرح به دست بیاید.

کاویانی خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود شهرداری به‌صورت موقت مکانی در نظر بگیرد تا کارگران در سرما و گرما نباشند، طرح هنوز ناقص است و از آن استقبال نمی‌شود، اما فرآیند اجرای طرح ادامه داشته و 90 درصد سامانه انجام‌شده است.

وی با تأکید بر اینکه اگر شهرداری نتواند مکانی را به اجرای طرح اختصاص دهد، ما فضای لازم را به وجود می‌آوریم و از طریق فضای مجازی، اشتغال را فراهم می‌کنیم، یادآور شد: مهم‌ترین کار این بوده که برای کارگران، کاری پیدا شود و می‌خواهیم مکانی شکل بگیرد که شهرداری و دستگاه‌ها از این سامانه کارگر بگیرند و هدف آن است وقتی کارگر از منزل خارج می‌شود سر کار برود و بیکار نباشد، بنا داریم کارگران ساحتمانی به‌گونه‌ای ساماندهی شوند که دغدغه کار نداشته باشند.

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان قم در مورد بازنشستگان نیز عنوان کرد: برای کلیه بازنشستگان همسان‌سازی اتفاق می‌افتد اما مشاغل سخت و زیان‌آور طبق قانون کار خواهد بود.

کاویانی در مورد حمایت از کارگاه‌های تعطیل‌شده بیان کرد: 67 میلیارد تومان وام در جهت آسیب‌های کرونایی پرداخت شد و برای تثبیت اشتغال 95 میلیارد تومان ثبت‌نام کرده‌اند، دراین‌باره برای تثبیت اشتغال هر نفر 12 میلیون تومان و بازگشت به کار 16 میلیون تومان وام پرداخت می‌شود.

انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdccsiqo.2bq148laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما