چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۵۳
کد مطلب : 93378

راه اندازی گمرکات اختصاصی در قم

قم نيوز : مدیرکل گمرکات قم گفت: در راستای تحقق راهبرد جهش تولید،گمرکات اختصاصی در واحد‌های صنعتی که ظرفیت اجرای این طرح را دارد، ایجاد می‌شود.
راه اندازی گمرکات اختصاصی در قم
راه اندازی گمرکات اختصاصی در قم
به گزارش قم نیوز اسفندیار دریکوندی مدیرکل گمرکات قم گفت : اختیار ایجاد گمرکات اختصاصی در واحد‌های صنعتی دارای شرایط به اداره کل گمرکات قم واگذار شده است و ما آماده همکاری با فعالان اقتصادی استان برای اجرای هرچه سریعتر این طرح مهم هستیم.

دریکوندی افزود: ایجاد گمرکات اختصاصی در واحد‌های متقاضی ضمن اینکه باعث کاهش هزینه‌های مختلف می‌شود از این حیث که کالا در محل شرکت و در دسترس تولید قرار دارد کمک شایانی به واحد‌های تولیدی است.

او ادامه داد: مدیران شرکت‌های بزرگ استان را تشویق می‌کنیم از این ظرفیت ایجاد شده استفاده کنند و علاوه بر کاهش هزینه‌های نقل و انتقال کالا، سرعت فرآیند تجارت خود را افزایش دهند.

مدیرکل گمرکات قم گفت: هم اکنون دو واحد صنعتی در استان از این ظرفیت استفاده می‌کنند و چند واحد تولیدی نیز درخواست ایجاد گمرک اختصاصی در محل شرکت را نموده‌اند که در حال انجام مراحل نهایی است.

دریکوندی گفت: اداره کل گمرکات قم به دنبال گسترش هرچه بیشتر اجرای این طرح با ایجاد آمادگی‌های لازم در میان فعالان اقتصادی استان است.

او ادامه داد: در این طرح کالا‌ها بدون اینکه به گمرکات استان وارد شود وارد گمرکات اختصاصی واحد‌های تولیدی می‌شود که از هر حیث مناسب است.

مدیرکل گمرکات قم  عنوان کرد: طرح فوق باعث می‌شود از حجم مراحل اداری مرتبط با ترخیص کالا‌ها نسبت به روش‌های معمول تاحد زیادی کاسته می‌شود و بسیار مقرون به صرفه است.

حجم صادرات استان از ابتدای امسال تا پایان آبان ماه به بیش از ۷۳هزار و ۵۲۵ تن رسیده‌است که نشانگر حرکت خوب بخش تولید در قم با وجود مشکلات ناشی از شیوع ویروس کرونا است.

ارزش صادرات انجام شده از طریق گمرکات استان در این مدت ۸۲ میلیون۴۹۳ هزار دلار بوده‌است.

در همین رابطه کالا‌هایی همچون گرانول، پفک، کفش و صندل، شمش سرب، مفتول مسی، مواد و محصولات پلاستیکی، شیمیایی و هیدروکربن به کشور‌هایی نظیر عراق، افغانستان، امارات، هند، پاکستان و ازبکستان صادر شد.

درآمد کل گمرکات استان از ابتدای سال‌جاری تا پایان آبان ماه نیز به ۱۳۳ میلیارد تومان رسید.
همچنین در بخش واردات در این مدت ۳۱هزار ۴۸۴تن انواع کالا همچون اجزا و قطعات موتورسیکلت، الیاف اکرولیک، اجزا و قطعات ماشین لباسشویی و پکیج و لوازم‌آرایشی و بهداشتی از طریق گمرکات استان قم به کشور وارد شد.

این کالا‌ها از کشور‌هایی همچون چین، هند، ایتالیا، امارات، ترکیه و ژاپن به ارزش ۱۴۶میلیون و ۲۳۳ هزار دلار وارد گمرکات استان شد.

انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdcjoteh.uqetazsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما