جمعه ۲۸ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۲۸
کد مطلب : 93419

زیرساخت های منطقه الحاقی 560 هکتاری تجهیز خواهد شد

قم نيوز : معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم الحاقی اراضی ملی 560 هکتاری را به قم در حد مطالعات اولیه و جانمایی دانست و بر ضرورت تجهیز زیرساخت های آن در مراحل بعد تأکید کرد.
زیرساخت های منطقه الحاقی 560 هکتاری تجهیز خواهد شد
زیرساخت های منطقه الحاقی 560 هکتاری تجهیز خواهد شد
به گزارش قم نیوز محسن بهشتی با اشاره به این که مطالعات و اسناد بالادستی قم، محور توسعه آتی شهر را در دو محور دیده است بیان کرد: این دو محور یکی جاده قدیم قم – اصفهان و دیگری منطقه پردیسان به کهک است.

وی با بیان این که در هر دو مورد نیاز به عبور از خط آهن وجود دارد اظهار کرد: منطقه فعلی در نظر گرفته شده برای الحاق به قم و تأمین زمین ملی برای طرح اقدام ملی مسکن، 560 هکتار مساحت دارد که با عنوان فاز سه منطقه پردیسان و در کنار فاز یک 1000 هکتاری و فاز دو 570 هکتاری است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم افزود: منطقه 560 هکتاری ظرفیت هایی دارد که از آن جمله می توان به عبور خط دو مترو، دسترسی مناسب از طریق بلوار امام صادق (ع) قم - کهک و همچنین نزدیکی به هسته اصلی پردیسان اشاره کرد.

بهشتی ادامه داد: برخی مخالفان این الحاق، آن را برای مدیریت شهری هزینه بردار می بینند، در حالی که باید دانست تأمین زمین در دیگر بخش ها هم قطعا هزینه های خود را خواهد داشت.

وی اضافه کرد: مطالعات این الحاق در حدّ مطالعات اولیه و جانمایی است و قطعا زیرساخت های لازم در این منطقه و از جمله تکمیل شبکه فاضلاب انجام خواهد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم با اشاره به این که 25 درصد منطقه برای معابر، 25 درصد برای سرانه و 50 درصد هم برای سکونت مورد استفاده قرار می گیرد اذعان کرد: تردیدی نیست که ثبت نام حدود 12 هزار از مردم قم برای خانه دار شدن در طرح اقدام ملی مسکن و در ادامه پیگیری مراحل این ثبت نام در پروژه امیرکبیر اراک، در عین حال که زیبنده قم نبود، توهینی نیز به قمی ها بود.

وی افزود: باید دانست که متقاضیان مسکن در قم تنها همین 12 هزار نفر نیستند، بلکه حدود 11 هزار ایثارگر در قم داریم که قانون برای تأمین مسکن آن ها تصریح دارد و البته تقاضاهایی از دیگر اقشار مانند کارگران، نیروهای مسلّح و آموزش و پرورش هم وجود دارد.

بهشتی گفت: به هر حال تأمین اراضی ملی برای این طرح می تواند به صورت غیرپیوسته در استان دیده شود، اما ترجیح بر این است که این تأمین به صورت پیوسته و در یک نقطه باشد.

انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdcf1jd1.w6dmyagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما