قم نيوز : معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان قم از اعزام 9 تیم ارزیاب و ستادی به پایگاه‌های امداد و نجات سراسر استان در قالب مانور ساعت صفر خبر داد.
اعزام 9 تیم ارزیاب و ستادی به پایگاه‌های امداد و نجات قم
اعزام 9 تیم ارزیاب و ستادی به پایگاه‌های امداد و نجات قم
به گزارش قم نیوز هادی سلیمی با اعلام این خبر گفت: با توجه به تکالیف قانونی و شرح وظایفی که در قانون جدید مدیریت بحران طبق بند ب ماده 14 این قانون به جمعیت هلال احمر استان واگذار شده ارائه خدمات امداد و نجات در سرلوحه شرح وظایف این جمعیت قرار گرفت که برای انجام این شرح وظایف و رسیدن مطلوب برای انجام این عمل نیازمند این است که سازماندهی منابع، سنجش میزان آمادگی آنها از نظر امکانات، تجهیزات و آموزش منابع انسانی در سرلوحه معاونت امداد و نجات قرار گیرد.

وی افزود: همچنین با رسیدن فصل سرما و زمستان و ابلاغ طرح ملی زمستانی هلال احمر توسط دبیر کل جمعیت این ضرورت در معاونت امداد و نجات ایجاد شد که میزان آمادگی تیم‌های عملیاتی، میزان آماده به کار بودن تجهیزات پایگاه‌های امداد و نجات در زمینه سیستم‌های روشنایی، سیستم‌های برق اضطراری، سیستم‌های عملیات شبانه امدادگران و نجاتگران و همچنین امکانات و تجهیزات متناسب با عملیات زمستانی شامل زنجیر چرخ خودروها، جیره‌های زمستانی، پوشش و البسه مناسب طرح زمستانی کنترل و ارزیابی شود گرچه این تجهیزات بارها تست و به تمامی پایگاه‌ها تخصیص داده شده است.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان قم تصریح کرد: 9 تیم ارزیاب و ستادی به تمام پایگاه‌های امداد و نجات سراسر استان بدون اطلاع قبلی و در قالب مانور ساعت صفر اعزام شد تا تمام امکانات و تجهیزات اعم از سیستم‌های روشنایی، عملیات شبانه، تجهیزات زمستانی و همچنین خودروها کنترل و ارزیابی شود.

سلیمی بیان کرد: در این زمینه چک لیست‌هایی نیز  تهیه شد و در اختیار ارزیاب‌ها قرار گرفت تا در این مانور تکمیل‌ ‌کنند که در پایان این  چک لیست‌ها کنترل و نسبت به رفع نقص و تامین نیازهای پایگاه‌ها اقدام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: همه این امکانات و زحمات برای این است که روزهای بدون حادثه‌ای داشته باشیم و بتوانیم خدمات خوب و مطلوبی را به همشهریان عزیز ارائه کنیم.

انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdciz5a3.t1apr2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما