> افزایش قیمت میوه تنظیم بازار شب عید را با چالش مواجه کرده است | قم نیوز
قم نيوز : معاون بازرگانی داخلی و توسعه تجارت سازمان صمت قم گفت: افزایش قیمت میوه، تنظیم بازار شب عید را با چالش مواجه کرده است.
افزایش قیمت میوه تنظیم بازار شب عید را با چالش مواجه کرده است
افزایش قیمت میوه تنظیم بازار شب عید را با چالش مواجه کرده است
به گزارش قم نیوز حسین پروان در خصوص تنظیم بازار میوه اظهار داشت: سال گذشته 900 تن میوه برای شب عید تأمین و توزیع شد که شامل 300 تن سیب و 600 تن پرتقال بود.

معاون بازرگانی داخلی و توسعه تجارت سازمان صمت قم افزود: قیمت‌ها در سال قبل متغیر بود و در ابتدای طرح قیمت سیب 6 هزار تومان و پرتقال 4 هزار و 300 تومان قیمت‌گذاری شد.

وی تصریح کرد: از پنجم فروردین قیمت پرتقال به 4 هزار و 600 تومان افزایش یافت و سیب باقیمت 5500 تومان عرضه شد و تا پایان طرح تنظیم بازار توانستیم تعادل قیمت را حفظ کنیم.

پروان بیان کرد: در سال جاری پرتقال باقیمت ده هزار تومان و سیب 8 تا 10 هزار تومان در بازار وجود دارد و افزایش قیمت میوه، تنظیم بازار شب عید را با چالش مواجه کرده است.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس اعتبارات سال قبل باید میزان نیاز را اعلام کنیم و چون دولت یارانه‌ای که تعیین کرده بسیار پایین است انگیزه‌ای برای مباشرین وجود ندارد.

معاون بازرگانی داخلی و توسعه تجارت سازمان صمت قم گفت: مبلغ یارانه میوه در مدت یک‌ماهه گذشته در اختیار مباشرین قرارگرفته که البته برای تمامی مباشرین پرداخت‌نشده است.

وی افزود: مبلغ یارانه قم 608 میلیون تومان است که با این وضعیت اقتصادی تأمین میوه امکان‌پذیر نیست که این رقم تقسیم‌بر 900 تن مبلغ 680 تومان یارانه برای هر کیلو می‌شود درحالی‌که با هزینه میوه در سال جاری یک رقم ناچیزی است.

پروان عنوان کرد: یارانه سال قبل 25 درصد هزینه میوه می‌شد و انگیزه ایجاد می‌کرد و امسال این میزان یارانه انگیزه‌ای ایجاد نمی‌کند و خرید میوه توجیه اقتصادی ندارد.

وی تصریح کرد: از طرفی در سال گذشته درروند تأمین میوه هنوز درگیر کرونا نشده بودیم و از اسفندماه درگیر مشکلات زیادی شدیم و امسال نیز کرونا مانعی جدی در تنظیم بازار شب عید است.

معاون بازرگانی داخلی و توسعه تجارت سازمان صمت قم افزود: امسال بسیاری از استان‌ها در خرید میوه مستاصل شدند و اگر این وضعیت ادامه داشته باشد در تنظیم بازار شب عید با مشکلات زیادی مواجه می‌شویم.

انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdcefn8o.jh8xzi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما