سه شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۱۱
کد مطلب : 9353
مدیرکل آموزش و پرورش استان قم:

تعلیم و تربیت در سایه تعامل میان اولیاء و مربیان تحقق می یابد

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل اداره کل آموزش و پرورش استان قم، تعامل این دو عنصر مهم در راستای تعلیم و تربیت دانش آموزان را حائز اهمیت دانست.
تعلیم و تربیت در سایه تعامل میان اولیاء و مربیان تحقق می یابد
به گزارش قم نیوز، محمد حسین امین جعفری؛ صبح امروز در همایش گرامیداشت پیوند اولیاء و مربیان گفت: آموزش و تربیت نیروی انسانی مستلزم حرکت و تلاش طرفین است.

وی؛ ادامه داد: خانه و مدرسه دو رکن مهم در آموزش و تربیت می باشد که اگر میان این دو ارتباطی تنگاتنگ ایجاد شود بسیاری از مشکلات و معضلات آموزشی و تربیتی از میان خواهد رفت.

مدیرکل آموزش و پرورش قم، تصریح کرد: درکلاس های آموزشی در جهت ارتقای آگاهی انجمن های اولیاء خوشبختانه نکات بسیار سازنده و هشدارهای جدی از سوی نیروی انتظامی عنوان شد که نقش مهمی در بیداری خانواده ها دارد .

امین جعفری خطاب به والدین خاطرنشان کرد: کنترل رفت و آمد فرزندان، توجه به زمان امتحانات، فراهم سازی محیطی آرام و تعامل در کنار معلمان و مربیان اهمیت فراوانی در دستیابی به اهداف آموزشی و تربیتی دارد .

وی گفت: با توجه به فعالیت ۱۴ فرهنگ سرا، پژوهشگاه، خانه علوم و فنون و مرکز تحقیقات ویژه دانش آموزان باید زمینه های شناسائی استعدادها و توانمندی های موجود، توسط انجمن های اولیاء و مربیان گام برداشته شود.

وی توجه به مناطق محروم را یکی از اهداف مهم آموزشی دانست و افزود: در بسیاری از مناطق محروم با امکانات کم استعدادهای بالقوه ای شناسائی شده است که در این راستا اقدام به راه اندازی مدرسه تیزهوشان ونیمه دولتی در این مناطق نموده ایم.

جعفری گفت: انس با قرآن و ایجاد محیط های معنوی نیز از عوامل مهم در تربیت مطابق با اصول و قوانین اسلامی است که با توجه به الگوگیری دانش آموزان باید ابتدا در عمل والدین ومربیان به این امر گرایش یابند.

وی تاکید کرد: جوانان و نوجوانان سرمایه های گرانقدر انسانی هستند که تربیت و آموزش آنها بیش از هر مسئله دیگری باید مورد توجه مدیران وبرنامه ریزان قرار گیرد.

لازم به ذکر است در این همایش پیام وزیر آموزش و پرورش به مناسبت گرامیداشت هفته پیوند اولیاء ومربیان مبنی بر ضرورت تعمق بخشیدن به این تعامل در جهت تربیت نیروهای خلاق و آگاه به منظور رشد و بالندگی کشور اسلامی قرائت شد.

در این پیام حمید رضا حاج بابائی آورده است؛ درسال تولید ملی ،حمایت از کار و سرمایه ایرانی والدین و مربیان باید با بهره گیری از همه ظرفیت ها و توان در جهت تربیت این نیروی مستعد در راستای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری تلاش نمایند.

انتهاي پیام/115/
https://qomnews.ir/vdcb.sb9urhbffiupr.html
نام شما
آدرس ايميل شما