دوشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۲۲
کد مطلب : 9339
مشاور و مدیرکل امور بانوان استاندار قم:

آموزش، نقش مهمی در جلوگیری از آسیب های اجتماعی دارد

قم نيوز : قم نیوز: مراسم اختتامیه دوره های آموزش مهارت های زندگی ویژه خانواده های زندانیان با مشارکت انجمن حمایت از زندانیان و استانداری قم با هدف تجلیل از برگزیدگان این دوره برگزار شد.
آموزش، نقش مهمی در جلوگیری از آسیب های اجتماعی دارد
به گزارش قم نیوز، معصومه ظهیری صبح امروز در این مراسم گفت: آموزش وظیفه ای همگانی در جهت ارتقای سطح آگاهی، تزکیه نفس وگام نهادن در راستای رشد و تعالی است که جایگاه ویژه ای در اصول دینی و اخلاقی دارد.

مشاور و مدیرکل امور بانوان و خانواده در استانداری قم، ادامه داد: رسالت مهم ما در جامعه آموزش، فرهنگ سازی و سرمایه گذاری در جهت تربیت نیروی انسانی می باشد که در این زمینه آموزش نقش مهمی در جلوگیری از آسیب های اجتماعی دارد.

ظهیری، بهره گیری از شیوه های مختلف آموزشی را امری مهم برشمرد و عنوان کرد: آموزش به خصوص در جهت پیشگیری از ابتلاء به آسیب ها و ارائه روش های درمانی منحصر به یک شیوه خاص نیست و باید در قالب های دیگری مورد ارزیابی قرار گیرد.

وی تصریح کرد: مهارت درست زیستن و انتخاب روش صحیح و سبک دینی بر اساس آموزه های اسلامی دارای اهمیت فراوانی است که باید در مواجهه با آسیب ها مورد توجه قرار گیرد.

مشاور و مدیرکل امور بانوان و خانواده در استانداری قم، خانواده زندانیان را یکی از اقشار آسیب پذیر در جامعه خواند و افزود: این عزیزان به دلیل فقدان حضور یک فرد و یا حتی نان آور خود با مشکلات فراوانی در جامعه روبرو هستند که باید در زمینه جلوگیری از این آسیب ها مورد حمایت های آموزشی،مادی ومعنوی قرار گیرند.

ظهیری، یادآور شد: خانواده های زندانیان باید بتوانند با ایجاد شرایط مناسب، نسل سالم و توانمندی را به جامعه تحویل دهند و خود را در برابر پیشگیری از آسیب های دیگر و تکرار این گونه مشکلات در زندگی آماده کنند.

وی همچنین گفت:در این راستا معاونت پیشگیری از آسیب های اجتماعی دادگستری اولویت های خاصی را برای طرح های آموزشی خانواده های زندانیان طراحی کرده است.

وی آموزش مهارت های زندگی را یکی از این آموزشها برشمرد و خاطرنشان کرد: برای ایجاد اشتغال خانواده های زندانیان نیز تمهیدات آموزشی در نظر گرفته شده است که می تواند در استقلال زندگی این افراد موثر باشد.

لازم به ذکر است بیش از ۳۰۰ خانواده زندانیان تحت آموزشهای مهارت زندگی قرار گرفتند که از ۴۰ نفر از افراد برگزیده در این مراسم تجلیل شد.

انتهاي پیام/115/
https://qomnews.ir/vdcf.md1iw6dm1giaw.html
نام شما
آدرس ايميل شما