چهارشنبه ۳ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۳۱
کد مطلب : 93565

517 میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید در قم پرداخت شد

قم نيوز : معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم گفت: در سال جاری ۵۱۷ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید به پروژه‌های مختلف در بخش‌های صنعت و کشاورزی و گردشگری در قم پرداخت شد.
۵۱۷ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید در قم پرداخت شد/ انتقاد از عدم موفقیت جذب تسهیلات توسط برخی دستگاه‌ها
۵۱۷ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید در قم پرداخت شد/ انتقاد از عدم موفقیت جذب تسهیلات توسط برخی دستگاه‌ها
به گزارش قم نیوز مهرداد غضنفری امروز در حاشیه سی و ششمین کارگروه رفع موانع تولید در جمع خبرنگاران اظهار داشت: گزارشی از عملکرد بانک‌ها در رونق تولید ارائه شد که بر اساس آن از ابتدای مرداد تا اول دی، مبلغ 517 میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید به پروژه‌های مختلف در بخش‌های صنعت و کشاورزی و گردشگری در قم پرداخت شد.

معاون استاندار قم افزود: سقفی برای بانک‌ها تعیین‌شده است و باید طبق تکلیف 1 هزار و 80 میلیارد تومان در خصوص پروژه‌های رونق تولید تسهیلات در اختیار تولیدکنندگان قرار دهند.

وی تصریح کرد: برخی از دستگاه‌ها نتوانستند این تسهیلات را جذب کنند که به آن‌ها فرصت لازم ارائه شد ازجمله میراث فرهنگی که در جذب این تسهیلات عملکرد ضعیفی داشته است و قرار شد تا 24 ساعت دیگر برنامه زمان‌بندی در جذب منابع اعلام کنند.

غضنفری بیان کرد: اگر این دستگاه‌ها قادر به جذب منابع نیستند باید در زمان‌بندی تعیین‌شده اطلاع دهند تا سهم تسهیلات به بخش دیگری منتقل شود و بتوان مشکلات تولید را در حوزه‌های دیگر رفع کرد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین مقرر شد دستگاه‌هایی که بیش از مبلغ تکلیفی خود نیازمند منابع مالی هستند نیز نیاز خود را اعلام کنند تا هر بخشی که توان جذب ندارد بتوان از منابع باقی‌مانده نیاز بخش‌های دیگر را تأمین کرد.

معاون استاندار قم گفت: بین دبیرخانه کارگروه‌ها و سیستم بانکی باید هماهنگی لازم اتفاق بیفتد و بانک‌ها نیز تمامی پرداخت‌های مستقیم را از مسیر رونق تولید به ثبت برسانند.

وی افزود: برخی از بانک‌ها عملکردشان در پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی کمتر از 50 درصد است و تنها 2 هفته فرصت دارند به متوسط 50 تا 60 درصد برسند و اگر غیرازاین باشد قطعاً در شیوه برخورد با این بانک‌ها تجدیدنظر می‌شود چون زمان کمی وجود دارد.

وی تصریح کرد: هرچند مشکلاتی به‌واسطه کرونا در بسیاری از بخش‌های اقتصادی حاکم است اما به تعبیری این حداقلی است که بایستی عملکرد بانکی داشته باشیم چون منابع بیش از این است.

غضنفری عنوان کرد: هرچقدر بانک‌ها به‌صورت مستقیم پرداخت تسهیلات داشته باشند باید معادل عملکرد آن‌ها در پرداخت تسهیلات در قالب فرآیند رونق تولید در سامانه بهین یاب ثبت شود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdchmmnw.23nx-dftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما