قم نيوز : معاون استاندار قم گفت: مساجد و هیئت‌های مذهبی قم نقش مهمی در خدمت‌رسانی به مردم در ایام شیوع کرونا داشتند.
همراهی مساجد و اماکن مذهبی قم در جلوگیری از تجمعات در کاهش شیوع کرونا
همراهی مساجد و اماکن مذهبی قم در جلوگیری از تجمعات در کاهش شیوع کرونا
به گزارش قم نیوز یونس عالی‌پور درباره اهمیت توجه به رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدیریت کرونا اظهار داشت: همه ما به نوعی سربازان خط مقدم بهداشت و سلامت هستیم و در این باره رسالت مهمی برعهده داریم.

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم افزود: در طول این 9 ماه تصمیمات مهمی درباره تعطیلی ظرفیت‌های گردشگری و تجمعات و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مساجد و هیئت‌های مذهبی و حسینه‌ها اتخاذ شد.

وی بیان کرد: مساجد و هیئت‌های مذهبی قم نقش مهمی در خدمت‌رسانی به مردم در ایام شیوع کرونا داشتند و همچنان نیز انتظار می‌رود در جهت مدیریت کرونا همه در کنار هم سهیم باشیم.

عالی پور عنوان کرد: ما وظیفه داریم به نوبه خود در هر مقام و مسئول و یا شهروند این تصمیمات را اجرایی کنیم تا شاهد کاهش شیوع و گستردگی کرونا باشیم.

وی خاطرنشان کرد: در این ایام به طور کامل مساجد تعطیل نبود و کارکردهای فرهنگی خود را در مقابله با کرونا و برنامه‌ریزی‌های معنوی و ایجاد ارتباط با شهروندان داشت.

معاون استاندار قم افزود: هر چند برگزاری نماز جماعت در مساجد ممنوع اعلام شد تا بتوان این ویروس را کنترل کرد اما مساجد بیش از 20 فعالیت مهم را در مقابله با کرونا و رفع مشکلات برعهده داشتند و واقعا کارهای باارزشی شکل گرفت.

وی تصریح کرد: قطعا همراهی مساجد و اماکن مذهبی در جلوگیری از تجمعات در کاهش شیوع کرونا اثرگذار است و باید تلاش کرد در کنار کارکردهای معنوی و فرهنگی مساجد این تعامل و همراهی توسعه یابد.

عالی پور گفت: دستورالعمل‌های مختلفی در این مدت به مساجد و اماکن مذهبی ارائه شد و در این مدت تولیت حرم مطهر و مسجد مقدس جمکران، همراهی و مشارکت بی‌نظیری داشتند.

وی افزود:برنامه‌های مختلف فرهنگی و معنوی و و آموزشی مساجد می تواند با رعایت پروتکل‌ها انجام شود و چه بسا خدمات گسترده ای در مساجد در مسیر خدمت به مردم در حال انجام است.

معاون استاندار قم عنوان کرد: ما منتظر پیشنهادات لازم در مورد فعالیت مساجد و اماکن مذهبی متناسب با شرایط فعلی هستیم و در حال حاضر نیز رعایت پروتکل  به قوت خود باقی است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcfvvd1.w6dm0agiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما