دوشنبه ۸ دی ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۳۲
کد مطلب : 93665

هدف دشمنان براندازی دین با خط آسیب زدن به ولایت است

قم نيوز : عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: هدف امروز دشمنان اسلام، براندازی دین با دنبال کردن خطّ آسیب زدن به ولایت است و در این شرایط باید ولایت مداری همراه با بصیرت و تبیین و تحلیل درست از سوی دوستداران دین و ارزش ها دنبال شود.
هدف دشمنان براندازی دین با خط آسیب زدن به ولایت است
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام و المسلمین سید احمد خاتمی یکشنبه شب در مراسم سالروز شهادت حضرت صدیقه کُبری (س) که با حضور جمع محدودی از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در حرم مطهر حضرت بانوی کرامت برگزار شد با اشاره به این که عُمر کوتاه حضرت فاطمه زهرا (س) به سه بخش کودکی، دوران خانوادگی و ایام پس از رحلت حضرت پیامبر اکرم (ص) تقسیم می شود بیان کرد: همین دوره 75 یا 95 روزه پس از رحلت رسول الله (ص) را باید دوره ای کلیدی و سرنوشت ساز از تاریخ اسلام عنوان کرد.

وی اظهار کرد: همین دوره است که درباره آن به صراحت می توان گفت حضرت فاطمه زهرا (س) ولایت مداری را در آن تفسیر کردند و جایگاه رفیع ولایت مداری را نشان دادند.

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: این دوره 75 یا 95 روزه از مصادیق مهم امر به معروف و نهی از منکر است که در حقیقت، امر به بالاترین معروف یعنی ولایت مداری و نهی از بالاترین منکر یعنی ولایت ستیزی را فریاد زده است.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری سپس به روایتی از امام موسی بن جعفر (ع) با تعبیر «إنّ فاطمه صدّیقه شهیده» اشاره کرد و یادآور شد: این روایت نشان می دهد حضرت فاطمه می دانستند پایان اقداماتشان پس از رحلت رسول خدا (ص) به آسیب و شهادت ختم می شود.

وی اضافه کرد: از آن جا که امن از ضرر از شرایط وجوب امر به معروف و نهی از منکر است، برخی در این جا اشکال می کنند که پس چگونه حضرت صدیقه طاهره (س) در این مسیر، همه هستی خود را فدا کرد.
امام جمعه موقت تهران ادامه داد: البته از نگاه عرفانی، شهادت در راه خدا امری یکپارچه منفعت و سود است، اما بدیهی است که در این مسیر باید به نگاه فقهی ظاهری هم توجه داشت.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری همچنین گفت: در پاسخ به این اشکال باید چنین گفت که سیره حضرت صدیقه کُبری (س) و امام حسین (ع) به ما می آموزد که وقتی ولایت و دین در خطر باشند، شرط امن از ضرر از شرایط وجوب امر به معروف و نهی از منکر ساقط می شود و در این شرایط است که انسان باید همه هستی خود را فدای دین و ولایت کند، همچنان که حضرت فاطمه زهرا (س) و حضرت سیدالشهداء (ع) چنین کردند.

وی افزود: اگر حضرت صدیقه کُبری در آن 75 یا 95 روز پس از رحلت پیامبر (ص) در خانه می‌نشست و این تحرکات پُرشور، حماسی و آینده ساز را نمی داشت، آن گاه قطعا مخالفان چنین برداشت می‌کردند که ایشان با حضرت امیرالمؤمنین (ع) همراه نیست و همین امر سبب تضعیف جایگاه ولایت می شد.

امام جمعه موقت تهران اضافه کرد: حکایت ایام فاطمیه، یادآور حکایت ولایت مدارانی است که به طمع دنیا، ولایت گریز و ولایت ستیز و از صراط مستقیم خارج شدند.

وی ادامه داد: این حکایت، همان است که رهبر معظم انقلاب اسلامی از آن با عنوان «ریزش ها» یاد کرده اند و از همین رو می توان جریاناتی  مانند زیدیه، فتحیه و واقفیّه را از ریزش های تاریخ اسلام برشمرد.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان این که ولایت ستیزی دشمنان دین و حقیقت همچنان ادامه دارد تصریح کرد: هدف امروز دشمنان اسلام، براندازی دین با دنبال کردن خطّ آسیب زدن به ولایت است و در این شرایط باید ولایت مداری همراه با بصیرت و تبیین و تحلیل درست از سوی دوستداران دین و ارزش ها دنبال شود.

وی در پایان تأکید کرد: امروزه محور عظمت کشور ما، نعمت مقام معظم رهبری و ولایت است که باید این نعمت را قدر دانست و پاس داشت.

انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdciwqa3.t1apq2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما