قم نيوز : به جرئت می‌توان گفت سپهبد سلیمانی نه‌تنها ضامن امنیت کشور بلکه ناجی منطقه از خشن‌ترین گروه تکفیری دست‌ساخته استکبار جهانی بود.
هجر حبیب| سپهبدی که‌ امنیت ‌منطقه را با حمایت‌های لجستیک خود تأمین کرد
هجر حبیب| سپهبدی که‌ امنیت ‌منطقه را با حمایت‌های لجستیک خود تأمین کرد
 به گزارش قم نیوز زمان چه با سرعت گذشت عقرب‌ها و ساعت به تلخ‌ترین حادثه تاریخ قرن حاضر نزدیک می‌شود حادثه تلخ و فجیعی که از سوی شقی‌ترین رئیس‌جمهور و ظالم‌ترین کشور آمریکا در سحرگاه جمعه 13 دی‌ماه رخ داد و همه مستضعفان و آزادی خواهان جهان را داغ‌دار کرد.

آری اندک زمانی به نخستین سالگرد شهادت مظلومانه سرداران جبهه مقاومت شهید قاسم سلیمانی و ابو مهدی مهندس نزدیک می‌شویم سردارانی که در قرن و عصر کنونی دیگر نمی‌توان مانند آن‌ها را دیگر دید، سردارانی که  تنها به یک کشور تعلق ندارند بلکه باروحیه استکبارستیزی و روحیه جهادی خود مرزهای منطقه و جهان پیرامون خود را شکافتند.

ایران اسلامی به نخستین سالگرد شهادت سردار خود نزدیک می‌شود سرداری که ضامن امنیت؛ استقرار و تأمین منافع ملی کشور خود بود او تنها سپهبد و ژنرالی است که یک جبهه واحد به نام «جبهه مقاومت» در منطقه تشکیل داد تا خشن‌ترین و خطرناک‌ترین گروه تروریستی معاصر قرن حاضر را برای همیشه از صفحه روزگار و منطقه پاک کند.

اگر رشادت‌ها؛ مقاومت و تفکر و اخلاص و حمایت‌های این ژنرال نبود امروز در کنار جنگ اقتصادی جنگ با داعش را در خاک و مرزوبوم خود تجربه می‌کردیم چراکه داعش دست‌ساخته آمریکا است و مهم‌ترین هدف آن ناامن کردند و نابودی اقتدار ایران اسلامی بود.

ژنرالی که در کنار اقتدار کشور امنیت منطقه را تضمین کرد
حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن نظری شاهرودی درباره نقش شهید حاج قاسم سلیمانی در تأمین منابع ملی و امنیت کشور درزمانی که کشورهای منطقه درگیر خطرناک‌ترین بحران‌ها و ناامنی بودند گفت: درزمانی که منطقه بدترین وضعیت بحرانی و در ناامنی قرار داشت و استکبار جهانی و اسرائیل به عراق و سوریه حمله و مورد اشغال قرار گرفت و به دنبال آن‌هم داعش شقی‌ترین گروه تروریستی را به وجود آوردند حاج قاسم سلیمانی با ایجاد جبهه مقاومت امنیت کشور را بالا تضمین کرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان کرد: اگر تفکر و روحیه جهادی این سردار نبود ما مجبور بودیم در داخل کشور و در مرزهای شرق و غرب که مدت‌های مدیدی دشمن به آن چشم طمع دارد با اسرائیل و آمریکا درگیر شویم.

به گفته وی؛ بعد از سقوط عراق و سوریه سعودی‌ها و اسرائیل و آمریکایی‌ها برنامه‌های بلندمدتی برای ناامن کردن کشور داشتند و از شرق  غرب به ما حمله کنند اما ملت ما توجه کنند اگر رشادت‌های شهید قاسم نبود و یا جبهه مقاومت در سوریه و عراق ایجاد نمی‌شد باید برای یک جنگ که ما آن را در 8 سال دفاع مقدس تجربه کرده بودیم تجربه می‌کردیم.

وی اظهار داشت: سردار شهید قاسم سلیمانی نه‌تنها امنیت و اقتدار کشورش را تأمین کرد بلکه امنیت کشورهای سوریه و عراق را در سخت‌ترین شرایط که بدون حامی در منطقه بودند تأمین و دست داعش را از منطقه قطع کرد.

نقشه لجستیک سردار دل‌ها و افزایش حوزه استراتژیکی ایران اسلامی
سؤالی که از زمان تشکیل جبهه مقاومت تاکنون برای برخی جناح‌ها و یا احزاب و گروه‌های سیاسی پیش می‌آید این است که چه مزیتی دارد ما برای کشورهایی هم چون سوریه و عراق و یا لبنان و یمن هزینه کرده وهم معنوی و مالی آن‌ها را حمایت کنیم؟ چرا باید در جبهه‌های مقاومت سوریه شهید دهیم؟

باید گفت اگر رشادت‌های سردار دل‌ها و ایجاد جبهه مقاومت در منطقه بعد از اشغال سوریه و یا اشغال موصل در عراق نبود ما امروز مجبور بودیم در مشهد؛ قم و یا دیگر اماکن مقدس در برابر داعش مقاومت کنیم.

ایران اسلامی افتخار دارد که سرداری را در دل خود پرورش داده که اخلاص و نقشه و تفکر جهادی او نه‌تنها نقشه‌های استکبار را خنثی و نقشه بر آب کرد که هیچ بلکه امروز ایران اسلامی در میان کشورهای منطقه جزو مقتدرترین کشورها است امروز آمریکا 7 تریلیون دلار در جنگ با عراق هزینه کرد اما حرفش در این کشور راه به‌جایی نمی‌رود و ملت و دولت خواهان خروج این کشور از خاک خود است.

امروز ایران اسلامی بزرگ‌ترین بازیگر منطقه است در عرصه استراتژیکی حرفی برای گفتن دارد و این امر مدیون این سردار است.

عضو جامعه مدرسین حوزه قم در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود با اشاره به اقتدار و عقبه بالای استراتژیکی ایران در منطقه بیان کرد: سردار شهید قاسم سلیمانی زمینه‌ای را ایجاد کرد که همه زحمات و نقشه‌های آمریکا در منطقه و کشور خنثی شود با ساخت گروهگ تروریستی به نام داعش به اسم دین هدف حمله به ایران اسلامی داشتند که با تفکر این سردار بزرگ خنثی شد.

نظری شاهرودی عنوان کرد: امروز نه‌تنها ایران اسلامی به یک بازیگر بزرگ در منطقه  تبدیل‌شده بلکه مقاومت و سیاست و تفکر جهادی او از تجزیه شدن عراق و سوریه جلوگیری کرد اگر این رشادت‌ها نبود امنیت و اقتصاد و اقتدار ما به خطر می‌افتاد.

حیات و شهادتی که مایه برکات بود
شخصیت سردار سلیمانی به‌عنوان اسوه حمایت از مظلومان و مستضعفان ابعاد وجودی وسیع و همه‌جانبه دارد و گستره شخصیت او فراتر از مرز‌های ایران و جهان اسلام تعریف می‌شود؛ به تعبیر مقام معظم رهبری، مکتب  شخصیتی و وجودی این سردار شهید را باید به چشم یک مکتب، یک‌راه و یک مدرسه درس‌آموز نگریست و آن‌وقت قدر و قیمت این قضیه روشن خواهد شد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در بخش پایانی گفت‌وگوی خود در پاسخ به این سؤال که چگونه ابعاد  شخصیتی شهید حاج قاسم سلیمانی را تصریح کرد:  باید به ابعاد فرهنگی این سردار اشاره‌کنیم بعد از شهادت ابعاد فرهنگی این سردار بسیار تأثیرگذار بود احزاب مختلف؛ افراد دارای سلیقه‌های مختلف در کشور و هم‌چنین احزاب و جناح‌ها بیشتر ابعاد شخصیتی این سردار را شناختند.

به گفته نظری شاهرودی خاطرات این شهید بسیار بر زندگی و روحیه افراد تأثیر گذاشت، قشر جوان که نه تجربه قبل از انقلاب و بعد و دوران جنگ را حس نکرده‌اند ابعاد فرهنگی مکتب شهید قاسم سلیمانی بر آن‌ها تأثیر مثبتی داشت، این سردار سرمایه‌گذار انقلاب اسلامی بود که ما امروز اسطوره‌ای مانند سپهبد قاسم سلیمانی راداریم.

ارادت خالصانه به زهرای مرضیه رمز موفقیت حاج قاسم
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به ارادت خالصانه شهید حاج قاسم به حضرت زهرای مرضیه (س) گفت: وی پرورش‌یافته مکتب مقام معظم رهبری است مهم‌تر این‌که در همه عرصه‌های زندگی چه در عرصه مقاومت و ابعاد مختلف دیگر اخلاص و اعتقاد فراوانی به حضرت فاطمه زهرا(س) داشتند و با یاری گرفتند از همین بانوی بزرگ به رمز موفقیت‌های بزرگی رسید وی ایام فاطمیه را رمز پیروزی خود می‌دانست.

انتهای پیام  106
https://qomnews.ir/vdcds50n.yt0sx6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما