پنجشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۵۱
کد مطلب : 93751

کشف محموله قاچاق مرغ مینا در قم

قم نيوز : مدیرکل حفاظت محیط زیست قم از کشف یک محموله قاچاق مرغ مینا با همکاری پلیس امنیت اقتصادی در قم خبر داد.
کشف محموله قاچاق مرغ مینا در قم
کشف محموله قاچاق مرغ مینا در قم
یه گزارش قم نیوز سید رضا موسوی مشکینی، مدیرکل حفاظت محیط زیست قم گفت: یک محموله قاچاق مرغ مینا با همکاری پلیس امنیت اقتصادی در قم کشف و ضبط شد.

او افزود: این محموله که شامل ۳۳۰ مرغ مینا بود، در اتوبوس کرمان ـ تهران جاسازی شده بود که با هوشیاری مأموران پلیس امنیت اقتصادی در یکی از مبادی ورودی شهر قم کشف شد.

موسوی با اشاره به بسته بندی بسیار نامناسب این پرندگان وحشی عنوان کرد: پرندگان کشف شده به دلیل نابالغ بودن و شرایط بد نگهداری، فعلا قابلیت رهاسازی در طبیعت را ندارند و برای تیمار و نگهداری به باغ پرندگان قم سپرده شدند.

مدیرکل محیط زیست قم از پیگیری قضایی این تخلف زیست محیطی و برخورد جدی با متخلفان خبر داد و گفت: هرگونه شکار و صید، نگهداری و خرید و فروش جانوران وحشی ممنوع  است و بر اساس قوانین و ضوابط زیست محیطی، با متخلفان قاطعانه برخورد می‌شود.

او قاچاق جانوران وحشی را یکی از معضلات جدی محیط زیست در کشورمان دانست و گفت: متأسفانه عده‌ای دانسته و ندانسته این ظلم بزرگ را در حق حیوانات روا داشته و موجب ایجاد آسیب‌های جدی به محیط زیست در آینده می‌شوند.

مرغ مینا پرنده‌ای از خانواده سار است و دارای سر و گردنی سیاه رنگ و پشت و سینه قهوه‌ای رنگ است که در هنگام پرواز، لبه‌های دم و زیر بال‌ها به رنگ سفید دیده می‌شوند؛ منقار و پا‌های مرغ مینا به رنگ زرد بوده و زیستگاه آن در دشت‌های باز و کم درخت است.

انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdcezf8o.jh8xni9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما