قم نيوز : حجت الاسلام فرحزاد گفت: باید از دغدغه‌های حضرت زهرا(س) الگوبرداری شود و بدانیم چه چیز‌هایی محبوب ایشان بوده است.
از شاخصه‌های حضرت زهرا (س) انفاق در راه خدا بود
از شاخصه‌های حضرت زهرا (س) انفاق در راه خدا بود
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام حبیب‌الله فرحزاد،استاد حوزه علمیه قم طی سخنانی در حرم بانوی کرامت اظهار کرد: ضرورت دارد زیارت‌نامه حضرت زهرا (س) در رسانه و به ویژه در ایام فاطمیه قرائت و پخش شود.
او با اشاره به فرا رسیدن سالگرد شهادت سردار سلیمانی افزود: حادثه شهادت سردار سلیمانی بسیار تلخ و ناگوار بود و این شخصیت بزرگ ویژگی‌های مهمی داشت که یکی از آن ویژگی‌ها ارادت و علاقه ویژه به حضرت زهرا سلام‌الله علی‌ها بود.

فرحزاد تأکید کرد: تواضع و مردمی بودن سردار سلیمانی یکی دیگر از ویژگی‌های خاص او بود و با این که مسئولیت‌های سنگینی بر عهده داشت، اما مقید بود در ایام فاطمیه خود را به شهر کرمان برساند و خود را خادم این بانوی بزرگوار می‌دانست.

استاد حوزه علمیه عنوان کرد: یکی دیگر از ویژگی‌های شاخص این شهید بزرگوار اخلاص بود که اعمال ایشان با نیت خالصانه بود و خداوند نیز به نیت‌های انسان نگاه می‌کند و این شهید بزرگوار درصد خلوصش بسیار بالا بود و هیچ‌وقت به دنبال اسم و عنوان و… نبود و همواره از تمجید و تعریف فراری و همواره فراجناحی بود و برای جذب افراد مختلف تلاش فراوان داشت و خیرخواه انسان‌ها بود.

او تأکید کرد: سردار سلیمانی همواره مصداق بارز فرمایش حضرت زهرا سلام‌الله علی‌ها بود چراکه حضرت می‌فرمایند کسی که بهترین اخلاص و نیت پاکش را در درگاه الهی ارائه دهد خداوند نیز بهترین تقدیرات و بهترین مصلحت را برای او رقم خواهد زد.

فرحزاد افزود: بهترین تقدیرات برای این شهید رقم خورد که حتی بعد از شهادت محبوبیت این شهید چندین برابر شد و شهادت او روح جنگ‌طلبی و خباثت آمریکایی‌ها را به جهان نشان داد.

او در ادامه گفت: بر اساس روایت وارده از حضرت علی علیه‌السلام قیمت هر انسانی به‌اندازه همت اوست و باید دقت نماییم که همت ما مصروف و معطوف به چه چیزی است.

سخنران حرم کریمه اهل بیت (ع) افزود: بین نماز دوست و نمازخوان از زمین تا آسمان فاصله است و امروزه داعشی‌ها و وهابیت شاید نماز بخوانند، اما خداوند و نماز را در قلب خود دوست ندارند.

او تأکید کرد: عبادت و نمازخواندن باید در قلب انسان رسوخ کند و حضرت زهرا سلام‌الله علی‌ها می‌فرماید محبوب من در سه مورد تلاوت قرآن، نگاه بر چهره رسول خدا، انفاق در راه خدا خلاصه شده است.
استاد اخلاق حوزه علمیه عنوان کرد:از ویژگی‌های مهم حضرت زهرا سلام‌الله علیها نیز انفاق در راه خدا بود و پیامبر هر فرد نیازمندی را به درب منزل ایشان هدایت می‌کرد.

فرحزاد ادامه داد: انفاق می‌تواند انسان را هم‌نشین رسول خدا نماید و اجر انفاق در راستای کلام خدا و هم‌نشینی با نبی خداست به‌گونه‌ای که یکی از شاخصه‌های این بانوی بزرگوار انفاق درراه خدا بود.
او تأکید کرد: باید از دغدغه‌های حضرت زهرا سلام‌الله علی‌ها الگو گیری نماییم و بفهمیم چه چیز‌هایی محبوب این بانوی بزرگوار بوده است.

استاد حوزه علمیه قم در پایان گفت: عزیزانی که در ایام فاطمیه قصد برگزاری مجالس دارند در کنار آن بسته‌های معیشتی تهیه و به فقرا نیز کمک نمایند.

انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdcgwu9y.ak9wn4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما