پنجشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۴۸
کد مطلب : 94060

وقتی تحریم ظالمانه فرصتی برای نمایش استعدادهای بومی می‌شود

قم نيوز : دیروز و طی بازدیدی گروهی، خبرنگاران و اصحاب رسانه شهر قم از برخی پروژه های سازمان توسعه و عمران شهرداری قم بازدید کردند.
بهره برداری از رمپ 9 دی و ورودی جعفریه تا پایان سال
بهره برداری از رمپ 9 دی و ورودی جعفریه تا پایان سال
به گزارش قم نیوز دیروز و به دعوت سازمان توسعه و عمران شهرداری قم، جمعی از خبرنگاران از چند پروژه‌ی در حال ساخت یا تکمیل شده در سطح شهر بازدید کردند. جایی که غافلگیری‌هایی در انتظارا خبرنگاران بود.

اولین پروژه بازدیدی، تقاطع سه سطحه ولیعصر (عج) قم بود که با هزینه‌ای در حدود 48 میلیارد تومان به بهره برداری رسیده و درحال استفاده است. البته در سطح منفی‌یک این تقاطع خط مترو قم قرار دارد و با این حساب این تقاطع چهار سطحه محسوب می‌شود. این پروژه یکی از پروژه‌های به اتمام رسیده‌ی سازمان توسعه و عمران شهرداری قم است که مورد بازدید خبرنگاران قرار گرفت.

بعد از آن، نوبت بازدید از مجتمع امیرکبیر شامل دو کارخانه آسفالت و خردایش مصالح رسید. اتفاق جالب در این مجموعه، علاوه بر میزان بالای تولید آسفالت، بومی‌سازی تجهیزات بخش ساخت قطعات بتنی با کمک یک شرکت دانش‌بنیان بود.

بومی سازی و مهندسی معکوس برای نجات از مشکلات تحریم‌های ظالمانه
تجهیزاتی که از یک سال قبل به دلیل تحریم‌های ظالمانه و عدم تعمیر و تامین قطعات از سوی شرکت انگلیسی سازنده تجهیزات، از کار افتاده بودند و عملاً این بخش از کارخانه را به تعطیلی کشانده بود، با کمک یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی و با همت جوانان با انگیزه این آب و خاک تعمیر شده و با مهندسی معکوس فناوری خارجی موجود در کارخانه، دوباره راه‌اندازی شده بود.

خبرنگاران در ادامه این بازدیدها، به رمپ اتصال بلوار امام رضا (ع) به پل 9 دی رسیدند، پروژه‌ای که اعتباری در حدود 6 میلیارد تومان برای آن درنظر گرفته شده و تا پایان سال به بهره برداری می رسد.

یکی دیگر از بخش‌های پروژه بزرگ پل 9 دی، پیست دوچرخه سواری احداث شده در بخش فضای سبز این پروژه بود. مجموعه‌ای که با همکاری مشترک سازمان حمل و نقل و ترافیک و همچنین سازمان توسعه و عمران شهرداری قم با هزینه‌ای 500 میلیون تومانی ساخته شده است. این پیست به اتمام رسیده و قابل استفاده است اما به‌طور رسمی در دهه فجر سال جاری به بهره برداری می‌رسد.

تونل میدان امام حسین (ع) با چهار زیرگذر در حد فاصل بلوار مرجعیت، بلوار یادگار امام (ره)، بلوار نور شرقی و خیابان سواران، پروژه بعدی بود که مورد بازدید خبرنگاران قرار گرفت.

این تونل با اعتبار اولیه 88 میلیارد تومان، 1200 متر طول دارد و با وجود مشکلات متعدد از جمله معارضات فراوان، 35 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

آخرین پروژه در برنامه‌ی بازدید خبرنگاران، پروژه ورودی شهر قم از سمت بخش جعفریه بود. این پروژه 80درصد پیشرفت فیزیکی داشته و به گفته مدیران سازمان توسعه و عمران شهرداری قم تا دو ماه دیگر یعنی تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید.

انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdciuua3.t1a5q2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما