?>?> ۱۱۵ میلیون دلار کالا از گمرکات قم صادر شد | قم نیوز
شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۲۸
کد مطلب : 94429

۱۱۵ میلیون دلار کالا از گمرکات قم صادر شد

قم نيوز : مدیرکل گمرکات قم گفت: ارزش کالاهای صادر شده از گمرکات استان به بازارهای جهانی از ابتدای سالجاری تا پایان دی‌ماه،‌ ۱۱۵ میلیون و ۴۴۴هزار دلار بوده‌است.
۱۱۵ میلیون دلار کالا از گمرکات قم صادر شد
۱۱۵ میلیون دلار کالا از گمرکات قم صادر شد
به گزارش قم نیوز اسفندیار دریکوندی بیان کرد: در همین رابطه ۹۷هزار و ۹۶۴تن انواع کالا همچون گرانول، پفک، کفش و صندل، شمش سرب، مصنوعات مسی،‌ مواد و محصولات پلاستیکی،‌ شیمیایی و هیدروکربن، به کشورهایی نظیر عراق، افغانستان، امارات، هند، پاکستان ازبکستان صادر شده‌است.

وی افزود: در همین مدت، مقدار ۴۲هزار و ۴۲۱تن کالا مانند اجزا و قطعات موتورسیکلت،‌ الیاف اکرولیک، اجزا و قطعات لباسشویی و پکیج و همچنین لوازم آرایشی و بهداشتی از کشورهایی نظیر چین، هند، ایتالیا، امارات،‌ ترکیه و ژاپن به ارزش ۲۰۶ میلیون و ۳۷۶هزار دلار از طریق گمرکات استان قم به کشور وارد شده‌است.

وی ادامه داد: در بخش ترانزیت نیز از ابتدای سالجاری تا پایان دی‌ماه،‌ ۶۰هزار و ۷۳۸ تن کالا از سایر گمرکات به گمرکات استان قم ترانزیت شده است و این دستگاه در جریان نقل و انتقال کالای مورد نیاز کشور نقش فعالی ایفا کرده است.

دریکوندی گفت: در بخش قضایی نیز طی این مدت ۵۶۹ پرونده مظنون به قاچاق به ارزش حدود ۱۲۲ میلیارد تومان در گمرکات استان قم تشکیل شده است که در راستای مقابله با قاچاق به این پرونده‌ها بر اساس رویه‌های قانونی رسیدگی می‌شود.

وی با اشاره به این که درآمد کل گمرکات استان نیز طی ۱۰ ماه یاد شده به ۱۷۲ میلیارد تومان رسید،‌ افزود: با تقویت زیرساخت‌های گمرکی در قم طی سال‌های اخیر،‌ فرآیندهای تجاری برای فعالان اقتصادی استان با سهولت بیشتری صورت می‌گیرد.

وی با بیان این که بیش از ۵۰ درصد صادرات و واردات استان در مسیرهای سبز و زرد است،‌ ادامه داد: عملیات مربوط به صادرات و واردات کالاهایی که در مسیر سبز و زرد قرار می‌گیرد در کوتاه ترین زمان ممکن و بدون توقف در گمرک انجام می‌پذیرد. 

انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdchwknw.23nkidftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما