يکشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۰۱
کد مطلب : 94466
ذوالنور نماینده مردم قم:

کمبود زمین سنگ بزرگی جلوی پای خیرین مدرسه‌ساز است

قم نيوز : رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: کمبود زمین، سنگ بزرگی جلوی پای خیرین مدرسه‌ساز در قم شده است.
کمبود زمین سنگ بزرگی جلوی پای خیرین مدرسه‌ساز است
کمبود زمین سنگ بزرگی جلوی پای خیرین مدرسه‌ساز است
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور شامگاه شنبه در هشتمین جلسه شورای آموزش‌وپرورش استان در سالن کرامت استانداری اظهار داشت:در جهت رفع مشکلات فراروی تغییر کاربری‌های آموزشی با توجه به کمبودی که وجود دارد باید جلسه‌ای راهبردی و اثربخش برگزار کرد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: این جلسه باید با حضور اعضای شورای اسلامی شهر و شهرداری و استانداری و آموزش‌وپرورش و نوسازی مدارس و مجمع نمایندگان قم برگزار شود و مسئولان در آن تصمیم گیر باشند.

وی تصریح کرد: تغییر کاربری‌های آموزشی نیاز به تصمیم‌گیری جامع دستگاه‌های اجرایی دارد و دراین‌باره باید راهکاری را در نظر گرفت که ظرف مدت یک سال موضوع زمین برای خیرین مدرسه‌ساز حل شود.

ذوالنور بیان کرد: فصل بودجه آغازشده و نمایندگان در این مدت فرصت کمی دارند و باید از این فرصت محدود مسائل مربوط به مجلس و وزارت خانه‌ها را بررسی کرد.

وی عنوان کرد: برای تأمین زمین، راهکارهای متعددی وجود دارد که باید احصاء کرد، در این راستا کمبود زمین، سنگ بزرگی جلوی پای خیرین مدرسه‌ساز در قم شده است.

نماینده مردم قم در مجلس خاطرنشان کرد: سهم هر دستگاهی در تأمین زمین باید مشخص شود و نمایندگان نیز این سهم را مطالبه کنند، به‌ویژه سهم راه و شهرسازی در رفع این مشکل قابل‌توجه است و باید دراین‌باره اقداماتی شکل بگیرد.

وی گفت: گاهی مسئولان کوتاهی‌ها را گردن یکدیگر می‌اندازند و بهانه می‌آورند باید بتوان با یک خرد جمعی این مشکلات را پشت سر گذاشت و در جهت تأمین فضاهای آموزشی اقدام کرد.

 ذوالنور اظهار داشت: یکی از راهکارهای مهم تعریف زمینی مناسب در طرح‌های 35 هکتاری و یا ملی است تا با تعویض زمین و تملک در سطح شهر بتوان اقدام به تأمین زمین و تغییر کاربری کرد.

انتهای پیام/ 106
https://qomnews.ir/vdciq5a3.t1a5q2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما