دوشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۴۰
کد مطلب : 94473

نیاز به احداث 120 مدرسه جدید در استان قم

قم نيوز : برای رسیدن سرانه فضای آموزشی در استان به میانگین کشوری باید 250 هزار متر مربع فضای آموزشی جدید یعنی 120 مدرسه 12 کلاسه جدید در قم احداث شود.
نیاز به احداث 120 مدرسه جدید در استان قم
نیاز به احداث 120 مدرسه جدید در استان قم
به گزارش قم نیوز محسن پورگلیان با اشاره به وضعیت فضاهای آموزشی در استان قم اظهار کرد: این استان به لحاظ کیفیت فضاهای آموزشی وضعیت خوبی دارد و شاهد مدارس خشت و گلی یا مدارس دارای بخاری نفتی در استان قم نیستیم، مشکل استان در زمینه کمیت و سرانه فضای آموزشی و تراکم دانش آموزان در مدارس است.

وی ادامه داد: استان قم به لحاظ سرانه فضای آموزشی، رتبه 26 کشور دارد و در طول سال‌های گذشته شاهد رشد مطلق فضاهای آموزشی در استان بودیم، در طول هفت سال گذشته حدود 180 مدرسه با زیربنای 200 هزار مترمربع در استان قم احداث یا بازسازی شد.

مدیرکل نوسازی مدارس استان قم افزود: در طول سال‌های اخیر هر سال به صورت میانگین 10 هزار نفر به جمعیت دانش آموزی استان اضافه می‌شود که باید برای پاسخگویی به این تعداد دانش آموزان هر سال 26 مدرسه جدید با 300 کلاس با اعتبار 250 میلیارد تومان در استان قم احداث شود، اما مجموع اعتبارات دولتی و کمک‌های خیرین در سال نصف این رقم هم نمی‌شود وبه همین دلیل سرانه فضای آموزشی در استان قم به سرانه میانگین کشوری نمی‌رسد.

پورگلیان با اشاره به لزوم احداث مدارس جدید در استان قم اظهار کرد: برای رسیدن سرانه فضای آموزشی در استان به میانگین کشوری باید 250 هزار متر مربع فضای آموزشی جدید یعنی 120 مدرسه 12 کلاسه جدید در قم احداث شود که برای احداث این تعداد از مدارس نیاز به هزار میلیارد تومان اعتبار است.

وی خاطرنشان کرد: با اعتبارات دولتی نمی‌توان فاصله میان سرانه فعلی فضای آموزشی در استان قم و سرانه میانگین فضای آموزشی در کشور را جبران کرد و نیاز به کمک مردم است.
انتهای پیام/ 106
https://qomnews.ir/vdcgwt9y.ak9tu4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما