چهارشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۳۴
کد مطلب : 94536

تزریق سالانه 500 میلیون دلار به منابع اشتغال روستایی

قم نيوز : معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس‌جمهور گفت: زیرساخت‌های عمرانی و خدماتی روستایی بعد از انقلاب، بیش از ۹۴ درصد رشد داشته است.
زیرساخت‌های عمرانی و خدماتی روستایی بعد از انقلاب بیش از ۹۴ درصد رشد داشته است/تزریق سالانه ۵۰۰ میلیون دلار به منابع اشتغال روستایی
زیرساخت‌های عمرانی و خدماتی روستایی بعد از انقلاب بیش از ۹۴ درصد رشد داشته است/تزریق سالانه ۵۰۰ میلیون دلار به منابع اشتغال روستایی
به گزارش قم نیوز محمد امید امروز در مراسم افتتاح دو واحد صنعتی در ناحیه صنعتی طغرود در جمع خبرنگاران اظهار داشت:این مجموعه با همت زیادی به چرخه تولید آمده است و ظرفیت خوبی به لحاظ تولید و اشتغال به شمار می‌رود.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف شاهد تحولات بسیار ارزنده و شگرف در کشور هستیم و در بخش‌های مختلف کشور توانسته‌ایم روی پای خود بایستیم.

وی تصریح کرد: فراموش نمی‌کنیم کشور تا چند دهه گذشته وابسته به تولیدات و واردات دامی بود و در زمینه تولید گوشت و مرغ و فرآورده‌ها وابسته بودیم و امروز در این عرصه مهم به‌ویژه تکمیل زنجیره دامی و کشاورزی کشور گام برمی‌داریم.

امید بیان کرد: سرمایه‌گذاری‌های خوبی توسط بخش خصوصی در سالیان گذشته اتفاق افتاده و عنایت‌های ویژه‌ای توسط دولت اتفاق افتاده و همه زمینه‌ساز تحولات خوبی شده است.

وی خاطرنشان کرد: در زمینه فعالیت‌های اقتصادی در روستاها، معاونت توسعه روستایی از طرف نهاد ریاست جمهوری اقداماتی را دنبال می‌کند و شاهد هستیم در کنار این فعالیت‌ها زیرساخت‌های بسیار خوبی در روستاهای کشور اتفاق افتاده است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور گفت: زیرساخت‌های عمرانی و خدماتی روستایی بعد از انقلاب به‌خصوص در آب و برق و گاز و آموزش و راه و بهداشت و آی تی بیش از 94 درصد رشد داشته است.

وی افزود: همچنین توجه به اشتغال روستائیان در سال‌های اخیر اتفاق افتاده است، در قانون اشتغال پایدار روستائیان که در سال 96 شروع و 97 اجرایی شد، 22 هزار میلیارد تومان تزریق منابع به استان‌ها صورت گرفت.

امید عنوان کرد: در این رابطه بخش کشاورزی 50 درصد از منابع را توانسته استفاده کند و در مورد دام کشور نیز 25 درصد از منابع مورداستفاده قرارگرفته است.

وی بیان کرد: عنایت‌های زیادی در کاهش نرخ بیکاری کشور داشته‌ایم که در قم نیز خود را نشان می‌دهد و همه از محل همین منابع بوده است، در این راستا 1.4 کاهش نرخ بیکاری روستایی داشته‌ایم.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم تصریح کرد: استان قم جز استان‌های پیشرو در استفاده از منابع اشتغال روستایی به لحاظ کیفی و کمی بوده است، دراین‌باره گزارشی از افزایش مجتمع‌های دامداری در قم ارائه شد که ظرفیت خوبی را نشان می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: آمادگی داریم در معاونت دام وزارت در گسترش فضاهای دامداری و مجتمع‌ها کمک کنیم اگر به دلی کمبود آب، روی خیلی از پروژه‌ها نمی‌توانیم سرمایه‌گذاری کنیم اما در توسعه مجتمع‌های دامداری و گلخانه‌های صنعتی آمادگی وجود دارد.

امید عنوان کرد: به‌طورجدی سالانه 500 میلیون دلار به منابع اشتغال روستایی تزریق می‌شود تا بتوانیم از عواید آن در توسعه روستایی استفاده کنیم.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcg3n9y.ak9tw4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما