پنجشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۲۸
کد مطلب : 94570

14 عرصه سبک زندگی در کشور قابل‌ تحلیل و بررسی است

قم نيوز : معاون فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی با بیان اینکه ۱۴ عرصه سبک زندگی در کشور قابل‌تحلیل و بررسی است گفت: از مهم‌ترین این عرصه‌ها سبک زندگی در بهداشت، مسکن، ترافیک، تحصیل و الگوی مصرف فرهنگی است.
۱۴ عرصه سبک زندگی در کشور قابل‌ تحلیل و بررسی است
۱۴ عرصه سبک زندگی در کشور قابل‌ تحلیل و بررسی است
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام‌ والمسلمین مهدی علیزاده امروز در مراسم اختتامیه سومین جشنواره ملی کتاب سال سبک زندگی که به میزبانی دانشگاه باقرالعلوم(ع) و با حضور حجت‌الاسلام‌ والمسلمین شمس‌الله مریجی معاون آموزشی دفتر تبلیغات اسلامی و رئیس این دانشگاه برگزار شد، با قدردانی  از دست‌اندرکاران برگزاری این جشنواره اظهار داشت: رویداد اول و دوم جشنواره ملی سبک زندگی در بخش کتاب و جشنواره سوم نیز در بخش پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دانشگاهی برگزار شد.

رئیس قطب اخلاق، خانواده و سبک زندگی افزود: هدف مهم از برگزاری جشنواره ملی کتاب سال سبک زندگی، اشاعه ادبیات و گفتمان‌شناسی نخبگانی در سبک زندگی، کشف استعدادهای جدید در عرصه سبک زندگی و همچنین حمایت از استعدادها و پرورش آن است.

معاون دفتر تبلیغات اسلامی تأکید کرد: باید به سمتی حرکت کرد که دستاوردهای پژوهشی دانشگاه‌ها و مراکز علمی حوزوی در حوزه سبک زندگی را به‌منظور سیاست‌گذاری برنامه‌های فرهنگی به دستگاه‌های فرهنگی کشور ارائه دهیم.

علیزاده خاطرنشان کرد: رساله‌های دانشگاهی و حوزوی فرصت مهمی در ارتقای برنامه‌های فرهنگی و علمی در کشور هستند و باید دانشجویان و طلبه‌ها را به این فضا هدایت کرد تا  شتاب‌دهنده مؤثر در این عرصه باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: در 14 عرصه ،سبک زندگی قابل‌ تحلیل و بررسی است که از نمونه‌های آن می‌توان الگوی معیشت، بهداشت، مسکن، ترافیک، تحصیل، الگوی مصرف مادی و مصرف فرهنگی اشاره کرد.

این عضو هیئت‌ علمی دانشگاه خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهیم به تربیت موفق در نسل مومن و انقلابی دست‌ یابیم باید عینیت سبک زندگی را دریابیم. امروزه و در عصر دیجیتال، حوصله‌ها بصری و انضمامی شده است که در این راستا سبک زندگی برای دوران ما و برای فردسازی، جامعه‌سازی و همچنین امت‌سازی بسیار مهم است و نبض بسیاری از اتفاقات اینجا رقم می‌خورد.

وی گفت: در دانشگاه‌ها نیز باید در حوزه مطالعات میان‌رشته‌ای به موضوع نهادینه کردن و آموزش سبک زندگی بیش‌ از پیش توجه شود.

علیزاده همچنین در سخنان خود با تبریک میلاد حضرت زهرا(س) بیان کرد: برای کمک به رفع مشکلات جامعه در عرصه‌های مختلف نیاز به تبیین سبک زندگی بانوی دو عالم حضرت زهرا(س) داریم.

معاون دفتر تبلیغات اسلامی بیان کرد:جامعه جهانی نیازمند پرداختن به سبک زندگی فاطمی است و باید این مهم بیش‌ازپیش موردتوجه قرار گیرد.

به گزارش تسنیم مراسم اختتامیه سومین جشنواره ملی کتاب سبک زندگی اسلامی با تجلیل از منتخبان این جشنواره به همراه برگزیدگان جشنواره سالانه انتخاب پژوهشگران برتر دانشگاه باقرالعلوم(ع) و موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع) همراه بود.

جشنواره سوم کتاب سال سبک زندگی، به میزبانی دانشگاه باقرالعلوم(ع) در سطوح دانشگاهی و حوزوی با رویکرد دینی، اجتماعی، روانشناسی و پزشکی برگزار و  494 اثر شامل پایان‌نامه‌های مراکز دانشگاهی و علمی حوزوی به دبیرخانه ارسال شد. در پایان جشنواره پنج پایا‌ن‌نامه از دانشگاه‌ها و مراکز مختلف حوزوی به‌عنوان شایسته تحسین انتخاب شد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdce7n8o.jh8efi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما