سه شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۳۴
کد مطلب : 94670
معاون استاندار قم:

۸۳ طرح از ۲۱۲ طرح آماده بهره‌برداری دهه فجر در قم اقتصادی است

قم نيوز : معاون استاندار قم با بیان اینکه ۸۳ طرح از ۲۱۲ طرح آماده بهره‌برداری دهه فجر در این استان اقتصادی بوده است، گفت: خوشبختانه بیش از ۸۰ فرصت سرمایه‌گذاری نیز در استان شناسایی‌شده است.
۸۳ طرح از ۲۱۲ طرح آماده بهره‌برداری دهه فجر در قم اقتصادی است
۸۳ طرح از ۲۱۲ طرح آماده بهره‌برداری دهه فجر در قم اقتصادی است
به گزارش قم نیوز مهرداد غضنفری پیش از ظهر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه در دو سال گذشته با همکاری دستگاه‌های اجرایی و هم افزایی ارکان نظام جمهوری اسلامی در استان قم، با محوریت بخش خصوصی شاهد اقدامات ارزنده و امیدبخش در حوزه اقتصادی در استان بودیم، گفت: در این باره اولین اقدامات، پایه‌ای و بسترسازی است که باید صورت بگیرد و دوم اقدامات اجرایی و عملیاتی بوده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم با اشاره به اینکه در حوزه اقتصادی مهمترین موضوع بحث سرمایه‌گذاری و حضور سرمایه گذاران است، افزود: سرمایه گذاری در زمینه‌های مختلف رونق تولید و اشتغال پایدار را به دنبال دارد.

شناسایی ۸۰ فرصت سرمایه گذاری در استان قم

وی با تاکید بر اینکه اقدام اول انجام شده برای سرمایه‌گذاران استان، تعیین فرصت‌های سرمایه‌گذاری بوده که قابلیت‌های آنها را بدانیم، ادامه داد: خوشبختانه بیش از ۸۰ فرصت سرمایه گذاری در استان قم شناسایی شد.

غضنفری با بیان اینکه یکی از فرصت‌های سرمایه‌گذاری در استان صدور مجوزهای «بی نام» بود که در کشور بی نظیر و جالب بود، گفت: این کار برای سرمایه‌گذاری و سرمایه‌گذاران انگیزه ایجاد می‌کند و آنها از پروسه‌های مختلف دستگاه‌های اجرایی به راحتی عبور می‌کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم تشکیل مرکز خدمات سرمایه گذاری به عنوان پنجره واحد را دیگر اقدام اقتصادی در راستای فرصت‌های سرمایه گذاری دانست و افزود: گرد آمدن نماینده‌های دستگاه‌ها در یک مکان و تمرکز بر زیر ساخت‌ها در شهرک‌های صنعتی با همکاری مجموعه‌های وزارت نیرو و با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته انجام شد و فرصت برای سرمایه‌گذاری افراد مختلف در استان نیز آسان شد.

وی با بیان اینکه بالغ بر صدور ۲۴ مجوز «بی نام» در استان، ادامه داد: تعدادی از آنها با سرمایه گذاری بیش از ۲ هزار میلیارد تومان و عمدتاً در حوزه عمرانی و شهری و صنعتی در حال اجرا است که انشاالله به بهره‌برداری نیز خواهد رسید.

غضنفری با تاکید بر اینکه توجه به شرکت‌های دانش بنیان در مسیر دانشی کردن اقتصاد استان به عنوان یک اقدام پایه در دستور کار استان قرار گرفت، گفت: در این راستا کارت ویژه ملاقات با استاندار برای فعالین اقتصادی و سرمایه گذاران صادر شد که بتوانند مستقیماً با استاندار برای بررسی مشکلات صحبت کنند و مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی خود را مطرح کنند.

ایجاد، توسعه و بازگردانی به تولید ۴۴۵ واحد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم تشکیل ۷۸ جلسه در میادین تولید به جهت لمس مشکلات تولیدکنندگان با بیش از ۴۰۰ مصوبه را از دیگر اقدامات استانداری قم دانست و افزود: در حال حاضر ۷۶ درصد این مصوبات اجرایی شده است و کمترین تعلل در حوزه دستگاه‌های اجرایی بوده است.

غضنفری استقرار مرکز فوریت‌های شبانه روزی برای رسیدگی به طرح‌ها و تأمین منابع در استان برای سرمایه ثابت و سرمایه در گردش را دیگر اقدام استان دانست و ادامه داد: منابع استان بالغ بر ۲۹ هزار میلیارد تومان است که مصارف ما به ۷۶ درصد این منابع رسیده و بسیار امیدوار کننده است و در طی دو سال برنامه‌ریزی توانسته‌ایم ۴۴۵ واحد را ایجاد، توسعه و بازگردانی به تولید کنیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۴۱۸ واحد تولیدی وارد مدار تولید شده است، افزود: این واحدها با سرمایه‌گذاری بالغ بر دو هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان و ایجاد اشتغال بالغ بر ۸ هزار نفر انجام پذیرفته است.

غضنفری با تاکید بر اینکه در ایام شیوع کرونا نه تنها واحدهای تولیدی تعطیل نشده است بلکه ۵۴ واحد نیز وارد مدار تولید در استان قم شده است، گفت: در حوزه بانکی نیز حدود ۷۶ واحد از بانک‌ها تملک شده که نفعی برای بانک‌ها نداشته و در طول تولید نیز مؤثر نبوده که از این تعداد ۷۲ واحد نیز تعیین تکلیف شده است.

اشتغالزایی ۲ هزار نفری با افتتاح ۱۸ طرح اقتصاد مقاومتی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم داشتن سه سند محوری سرمایه‌گذاری و اشتغال، اقتصاد مقاومتی و رونق تولید، و جهش تولید در استان را مطرح کرد و افزود: در زمینه اقتصاد مقاومتی ۱۸ پروژه با اعتبار یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان ریالی و هشت دهم میلیارد تومان ارزی برای ایجاد ظرفیت اشتغال بیش از ۲ هزار نفر در استان که پیشرفت فیزیکی این پروژه‌ها نزدیک به ۶۰ درصد بوده است و پیش‌بینی می‌شود تا پایان دولت تدبیر و امید این پروژه‌ها به بهره‌برداری برسد.

غضنفری با بیان اینکه در سند جهش تولید، ۲۷ پروژه با یک هزار میلیارد تومان اعتبار ریالی و ۱۸ و شش دهم میلیون دلار ارزی، برای ایجاد اشتغال برای ۲ هزار نفر پیش بینی شده است، گفت: ارزش تولید استان نیز بالغ بر ۴ هزار میلیارد تومان است.

غضنفری با اشاره به اینکه ۸۳ طرح از ۲۱۲ طرح دهه فجر امسال ماهیت اقتصادی دارد، با اعتباری بالغ بر ۳۱۲ میلیارد تومان و ایجاد اشتغال برای ۱۳۵۷ نفر در بخش‌های کشاورزی، صنعت و گردشگری، گفت: در ۱۰ ماهه امسال نرخ بیکاری به هشت رسیده است و در تاریخ بی سابقه است که این آمار در سال ۹۷، یازده و در سال ۹۸ هشت نفر بود؛ که به استناد بیمه شدگان اجباری و کاهش مقرری بیمه بیکاری این عدد به دست آمده است که ما از عدد ۱۳۱ هزار نفر در اسفند ۹۸ به عدد ۱۳۴ هزار در دی ماه ۹۹ رسیده‌ایم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم با بیان ای کنه بیش از ۴۰ هزار واحد تولیدی، صنعتی و رفاهی در حوزه گردشگری، صنعت، کشاورزی و اصناف متأثر از بیماری کرونا شدند، گفت: بیش از ۴ هزار میلیارد تومان خسارت تا ماه قبل برآورد شده و افراد درگیر بالغ بر ۱۶۰ هزار نفر در استان قم در این موضوع بوده است.

وی در پایان جایگاه استان قم را در جذب تسهیلات برای کرونا دوم در کشور و در حوزه امنیت سرمایه‌گذاری به عنوان دومین یا سومین استان کشور عنوان کرد.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcfxvd1.w6djeagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما