چهارشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۱۶
کد مطلب : 94786

آنفلوآنزای حاد پرندگان در مرغداری های قم گزارش نشده است

قم نيوز : مدیرکل دامپزشکی استان قم از عدم گزارش هرگونه مشاهده آنفلوآنزای حاد پرندگان در استان خبر داد.
آنفلوآنزای حاد پرندگان در مرغداری های قم گزارش نشده است
آنفلوآنزای حاد پرندگان در مرغداری های قم گزارش نشده است
به گزارش قم نیوز مهدی رفیعی محمدی در نشست امروز ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان با بیان این که نخستین گزارش های مربوط به تلفات غیرمتعارف در باغ پرندگان قم در تاریخ نوزدهم بهمن ماه سال جاری بوده است اظهار کرد: بر اساس این گزارش، نمونه برداری های لازم از پرندگان باغ انجام و به آزمایشگاه استان ارسال شد.

وی افزود: نتیجه این نمونه برداری ها در تاریخ بیستم بهمن ماه، آنفلوآنزای حاد پرندگان را در این باغ تأیید کرد و از این رو قرنطینه باغ در دستور کار قرار گرفت که همچنان ادامه دارد.

مدیرکل دامپزشکی استان قم یادآور شد: پس از آن، جمع آوری 692 پرنده این باغ، معدوم سازی آن ها و ضدعفونی سازی و دفن لاشه ها انجام شد.

رفیعی ادامه داد: بیست و پنجم بهمن ماه بود که جلسه استانی با این موضوع تشکیل و مصوبات لازم به دستگاه های ذیربط ابلاغ شد، ضمن آن که در تاریخ بیست و ششم بهمن ماه اجازه اطلاع رسانی درباره این اتفاقات به ما داده شد و موفق به اطلاع رسانی جزئیات از طریق رسانه ها شدیم.

وی با اشاره به رصد حضوری و تلفنی همه مرغداری های صنعتی استان در طی این مدت تصریح کرد: خوشبختانه تاکنون هیچ موردی از آنفلوآنزای حاد پرندگان در مرغداری های صنعتی استان گزارش نشده است.

مدیرکل دامپزشکی استان همچنین گفت: امیدواریم با همکاری همه مرغداران استان، رصد این موضوع تداوم داشته باشد و مشکل خاصی پیش نیاید.

همچنین استاندار قم در این نشست با اشاره به ضرورت توجه به نظر دستگاه تخصصی در مورد آنفلوآنزای حاد پرندگان اذعان کرد: مبنای همه تصمیم گیری ها در این موضوع، نظر دستگاه تخصصی است، ضمن آن که رسانه ها هم باید به این نظرات تخصصی توجه داشته باشند و آن را مبنای تحلیل و بررسی های خود قرار دهند.

بهرام سرمست در عین حال اضافه کرد: مدیریت این موضوع باید تداوم یابد تا ان شاء الله موردی از این بیماری در مرغداری ها مشاهده نشود، البته اگر موردی هم مشاهده شد باید برخوردهای لازم با آن صورت پذیرد.

وی در پایان سخنان خود در این باره برخی حاشیه سازی های ایجاد شده علیه قم و در این موضوع را بی اهمیت خواند و گفت: مهم این است که ما بتوانیم عملا در برابر مشکلات و بحران ها موفق باشیم که در این صورت، هرگونه حاشیه سازی هم راه به جایی نخواهد بُرد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcd950n.yt0oj6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما