قم نيوز : مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران گفت: پروژه موفق جمع‌آوری ۳۲۱ پلاسمای بیماران بهبودیافته کرونایی از استان قم آغاز و به ۲۵ استان در کشور تعمیم داده‌شده است.
۳۲۱ واحد پلاسمای بیماران بهبودیافته کرونایی در قم جمع‌آوری شد
۳۲۱ واحد پلاسمای بیماران بهبودیافته کرونایی در قم جمع‌آوری شد
به گزارش قم نیوز پیمان عشقی در بازدید از مرکز انتقال خون استان با اشاره به ضرورت حضور تیم کامل و کارشناسی مشرف به موضوعات فنی و اداری در هر بازدید اظهار داشت: شاخص اهدای خون در قم افتخارآمیز است و این استان از معدود استان‌هایی بوده که در ایام کرونا و در 11 ماه اخیر افت اهدای خون نداشته است.

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران گفت: حضور در استان قم را از مدت‌ها پیش برنامه‌ریزی کرده بودیم اما به دلیل شیوع کووید19 این امکان مسیر نشد و محدودیت‌ها نیز سبب عدم حضور تیم کاملی از مدیران سازمان است.

 وی با تأکید بر شاخص‌های اهدای خون استان قم افزود: با وجود در اختیار نداشتن کیت، کیسه و تجهیزات کافی در شرایط کنونی و تحریم، بزرگ‌ترین پروژه انتقال خون در سال‌های اخیر را به‌عنوان یکی از پیشگامان دنیا در استان قم آغاز کردیم.

عشقی خاطرنشان کرد: جمع‌آوری پلاسما در استان قم با تکیه بر نیروهای توانمند این استان جهادگرانه پیش رفت و سبب شد تا فرآورده ارزشمندی را در سخت‌ترین روزهای قرن فراهم کنیم.

وی با تأکید بر نقش به سزای سازمان انتقال خون در ایام کرونا خاطرنشان کرد: تعداد 321 واحد پلاسما در قم جمع‌آوری شد و تزریق آن به بیماران در قالب کارآزمایی بالینی سبب کاهش مرگ‌ومیر و مدت بستری بیماران مبتلا به این ویروس شده است.

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران با تأکید بر فقدان دروس مربوط به انتقال خون در نظام آموزشی دانشگاه‌ها ابراز کرد: 80 درصد از منابع انسانی اداره کل انتقال خون در بخش فنی حضور دارند اما با وجود تعداد کم منابع انسانی خدمت‌رسانی شایسته‌ای انجام می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت بانوان توانمند و نیروهای جوان متخصص در سازمان انتقال خون تصریح کرد:  بسیاری از مدیران در مسئله کاستی‌های مالی کمترین میزان تقصیر را دارند چراکه باوجود تلاش‌های بسیار هنوز هم گوش‌های شنوایی برای رفع این مظلومیت‌ها در مجموعه‌های برون‌سازمانی وجود ندارد.

 عشقی در خصوص مطالبات و نیازمندی‌های کارکنان نیز افزود: در تیرماه سال جاری کلیه احکام کارکنان را صادر کردیم و سپس تلاش کردیم تا با افزایش سقف درآمد اختصاصی، دیگر مطالبات را پرداخت کرده و بخشی از ناوگان تجهیزات را به‌روز و ملزومات استراتژیک را تأمین نماییم.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcfm1d1.w6djyagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما