چهارشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۵۰
کد مطلب : 94932

۱۰ پروژه شاخص اقتصاد مقاومتی در سال ۱۴۰۰ در قم اجرا می شود

قم نيوز : رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: ۱۰ پروژه اقتصاد مقاومتی در قم پیش‌بینی‌شده که در سال ۱۴۰۰ تحقق می‌یابد.
۱۰ پروژه شاخص اقتصاد مقاومتی در سال ۱۴۰۰ در قم اجرا می شود
۱۰ پروژه شاخص اقتصاد مقاومتی در سال ۱۴۰۰ در قم اجرا می شود
به گزارش قم نیوز محمود سیجانی با اشاره به مهم‌ترین پروژه‌های اقتصاد مقاومتی برای سال آینده اظهار داشت: 10 پروژه اقتصاد مقاومتی در قم پیش‌بینی‌شده که در سال 1400 تحقق می‌یابد.
به گفته وی این پروژه‌ها شامل اتمام و راه‌اندازی 3 پروژه بزرگ و پیشران و 4 پروژه ویژه احیای واحدهای صنعتی راکد مشتمل بر یک مورد معدن در قالب 20 معدن غیرفعال و سه پروژه نیز مرتبط با سرمایه‌گذاری جدید در استان است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم عنوان کرد: در بخش اتمام و راه‌اندازی پروژه‌ها، یکی از پرو‌ژه‌های مهم تولید پلی یورتان است که مواد اولیه کفش، یخچال، چرم مصنوعی و خودرو به شمار می‌رود و با سرمایه‌گذاری 200 میلیارد تومان ارزی و ریالی و 60 درصد پیشرفت فیزیکی معادل 120 میلیارد تومان در مسیر نهضت تولید داخل در حال اجراست.

وی تصریح کرد: پروژه دیگر در تحقق اقتصاد مقاومتی، واحد تولید سیم و مفتول ویژه صنعت فنرسازی خودرو و ساختمانی است که با 100 میلیارد تومان و 60 درصد پیشرفت در شهرک صنعتی محمودآباد روند اجرایی را پشت سر می‌گذراند.

سیجانی با بیان اینکه واحد تولید انواع کاغذدیواری با 107 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری و 65 درصد پیشرفت فیزیکی از جمله مجموعه‌های در دست اجراست، یادآور شد: با توجه به اینکه 90 درصد از کاغذدیواری وارداتی است این مجموعه می‌تواند ارزش اقتصادی خوبی به همراه داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: در سال 1400 تعداد 4 پروژه احیای واحدهای شاخص و اثربخش در صنایع پیش‌بینی‌شده که یکی از آن‌ها جزء صنایع معدنی با 30 میلیارد تومان سرمایه و 30 نفر اشتغال در دست اجراست.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم  با تأکید بر اینکه واحد دیگر شامل تولید کاغذ و ظروف کاغذی با سرمایه 61میلیارد است افزود: این مجموعه نیز با هدف تولید کاغذدیواری و ظروف کاغذی و اشتغال‌زایی برای 140 نفر راه‌اندازی می‌شود.

انتهای پیام/ 106
https://qomnews.ir/vdcgxy9y.ak9tw4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما