پنجشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۱۸
کد مطلب : 95438

۴۰۰ میلیارد تومان به بودجه ۱۴۰۰ قم اضافه شد

قم نيوز : عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی از افزایش 400 میلیارد تومانی بودجه 1400 قم نسبت به لایحه پیشنهادی دولت خبر داد و گفت: 208 میلیارد تومان برای رفع محرومیت از محله های محروم قم در سال آینده هزینه می شود.
۴۰۰ میلیارد تومان به بودجه ۱۴۰۰ قم اضافه شد
۴۰۰ میلیارد تومان به بودجه ۱۴۰۰ قم اضافه شد
به گزارش قم نیوز احمد امیرآبادی فراهانی در نشست امروز شورای برنامه ریزی و توسعه استان با اشاره به تلاش های نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی برای افزایش بودجه ۱۴۰۰ قم بیان کرد: احیای مسیر دسترسی دریاچه نمک و همچنین پروژه فاضلاب پردیسان، دو موردی بود که در بودجه سال آینده دارای ردیف بودجه شد.

وی افزود: افزایش بودجه نهادهایی از استان مانند دانشگاه صنعتی، پردیس فارابی، دانشگاه حضرت معصومه (س)، کتابخانه آیت الله مرعشی نجفی، بیمارستان حضرت زهرا (س) و پارک علم و فناوری در بودجه سال ۱۴۰۰، از جمله مواردی است که با رایزنی های لازم در مجلس شورای اسلامی به سرانجام رسید و نهایی شد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی همچنین به افزایش بودجه مترو قم اشاره و خاطرنشان کرد: 37 میلیارد تومان اعتبار برای مترو قم در لایحه بودجه ۱۴۰۰ در نظر گرفته شده بود که توانستیم با افزایشی ۴۰ میلیاردی، آن را به ۷۷ میلیارد تومان برسانیم، ضمن آن که ۶ میلیارد تومان نیز به اعتبارات موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس قم اضافه شد تا تکمیل این موزه در دستور کار قرار گیرد.

امیرآبادی فراهانی در ادامه به افزایش اعتبارات دانشگاه قم در بودجه ۱۴۰۰ توجه داد و گفت: دانشگاه قم تنها دانشگاه تفکیک جنسیتی در کشور است که حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد نسبت به دیگر دانشگاه های کشور، هزینه های بیشتری دارد و از این رو تلاش شد تا ۷ میلیارد تومان نیز به اعتبارات پیش بینی شده برای این دانشگاه افزوده شود.

وی اضافه کرد: در عین حال ۱۰ میلیارد تومان به بخش سایر بودجه ۱۴۰۰ قم اضافه شد تا دست مدیران استان برای اختصاص مواردی مانند اضافه کار، بازتر باشد.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی همچنین از اختصاص ۴۸ میلیارد تومان برای راه روستایی قم و ۴۲ میلیارد تومان برای آب روستایی قم در سال آینده خبر داد و بیان کرد: یکی از بحث های مهم بودجه سال آینده، شناسایی تمام محله های محروم سراسر کشور و اختصاص بودجه ۱۹ هزار میلیارد تومانی برای رفع این محرومیت بود که بر این اساس، حدود ۵۰ محله محروم در قم شناسایی و ۲۰۸ میلیارد تومان اعتبار برای رفع محرومیت این محله ها در سال ۱۴۰۰ تخصیص داده شد.

وی درباره شیوه هزینه کرد این بودجه نیز تصریح کرد: این اعتبار بر اساس یک روال مشخص و معین در اختیار نهادهایی مانند سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بنیاد برکت، بنیاد مستضعفان و یا حتی شهرداری ها قرار می گیرد تا بتوانند در رفع محرومیت از محله های شناسایی شده، گام های اجرایی و عملیاتی بردارند.

امیرآبادی فراهانی همچنین از بودجه ۴۵ میلیارد تومانی در اختیار نمایندگان مردم استان قم سخن گفت و اذعان کرد: ۱۰ میلیارد تومان از این بودجه برای دو ردیف احیای مسیر دسترسی دریاچه نمک و همچنین پروژه فاضلاب پردیسان تخصیص داده شد، ضمن آن که هزینه کرد بقیه این اعتبار نیز با تصمیم شورای برنامه ریزی و توسعه استان خواهد بود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنان خود بیان کرد: بر اساس آن چه گفته شد، خوشبختانه تلاش ها و رایزنی های نمایندگان مردم استان در مجلس نتیجه داد و ۴۰۰ میلیارد تومان به بودجه ۱۴۰۰ قم، بیش از اعتبار پیش بینی شده در لایحه بودجه ۱۴۰۰ دولت اضافه شد.

وی اضافه کرد: قطعا با اضافه شدن دو شهرستان به استان قم، مدیریت استان خواهد توانست گام های بلندتری برای جذب منابع بیشتر بردارد.

امیرآبادی فراهانی در عین حال از تصویب بودجه ۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومانی برای رفع آسیب های اجتماعی کل کشور در سال ۱۴۰۰ خبر داد و ابراز امیدواری کرد نهادها و معاونت های مربوط به حوزه اجتماعی استان قم بتوانند در جذب بخشی از این بودجه برای استان پیشگام باشند.

انتهای پیام/ 106
https://qomnews.ir/vdciv5a3.t1awp2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما