سه شنبه ۳ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۰۰
کد مطلب : 95505

35 واحد راکد استان قم احیا شد

قم نيوز : رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: پیش‌بینی داشتیم که ۳۰ واحد راکد احیا شود که در قالب کارگروه تسهیل و با مدیریت استاندار توانستیم بیش از ۳۵ واحد راکد را احیا کرده و به چرخه تولید رسیدند که بسیاری از این واحدها شاخص هستند.
۳۵ واحد راکد استان قم احیا شد
۳۵ واحد راکد استان قم احیا شد
به گزارش قم نیوز محمود سیجانی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: با همدلی و همراهی که در سطح استان و کشور وجود دارد بخش صنعت، معدن و تجارت در سال‌های اخیر در سطح استان به‌عنوان دستگاه برتر انتخاب شد و موردعنایت استاندار قرار گرفت و در سطح ملی نیز به‌عنوان رتبه نخست دست پیدا کرد.

وی افزود: در سال 99 که توسط مقام معظم رهبری سال جهش تولید نام‌گذاری شد از ابتدای سال هدف‌گذاری‌هایی انجام شد که احیای واحدهای راکد، اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام، توسعه واحدهای موجود و در بخش معدن احیای واحدهای راکد مورد تأکید قرار گرفت.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم بیان کرد: پس از گذشت یک سال نسبت به هدف‌گذاری‌هایی که انجام شد بیش از 145 واحد جدید راه‌اندازی شد که سرمایه‌گذاری آن 850 میلیارد تومان با اشتغال 3060 نفر به‌صورت مستقیم انجام شد.

سیجانی عنوان کرد: هدف‌گذاری ما این بود که  70 پروژه واحدهای موجود توسعه داشته باشند و درنهایت 97 واحد موجود توسعه پیدا کردند که در این زمینه 450 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صورت گرفت و برای 1270 نفر اشتغال ایجاد شد.

 35 واحد راکد استان در قالب کارگروه تسهیل احیا شد

وی ادامه داد: پیش‌بینی داشتیم که 30 واحد راکد احیا شود که در قالب کارگروه تسهیل و با مدیریت استاندار توانستیم بیش از 35 واحد راکد را احیا کرده و به چرخه تولید رسیدند که بسیاری از این واحدها شاخص هستند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم تصریح کرد: استخراج و بهره‌برداری از فلزات فلزی مانند طلا، مس و عبور از اکتشافات صرف خاک‌های صنعتی برای ایجاد ارزش‌افزوده بیشتر برای استان قم اقدامات شاخص سال 99 بود و پروانه‌های اکتشاف نیز در این خصوص از مراجع ذیصلاح گرفته‌شده است.

سیجانی گفت: بهره‌برداری و احداث مسیر دسترسی به دریاچه نمک قم ردیف بودجه ملی در سال 1400 در نظر گرفته‌شده که تلاش می‌شود با احداث این جاده زمینه برای ایجاد تحول بزرگی در بخش معادن و اکتشافات این حوزه رقم بخورد.

وی حمایت از محصولات داخلی را مورد تأکید قرارداد و افزود: موضوعی که برای ما اهمیت داشت نهضت ساخت داخل است، تحریم را به‌عنوان فرصت برای خود قلمداد کرده‌ایم وتلاش می‌کنیم با حمایت‌هایی که انجام می‌شود موانعی که درزمینهٔ تولید وجود دارد رفع کنیم.

   400 پروژه نیمه‌تمام با پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد در قم وجود دارد   

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم بابیان اینکه در استان قم 400 پروژه نیمه‌تمام با پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد وجود دارد، ادامه داد: اولویت اصلی در سال جاری بهره‌برداری از آن‌ها با پشتیبانی‌های مالی ارزان‌قیمت بانک مرکزی و تأمین زیرساخت‌ها توسط دستگاه‌های خدمات رسان خواهد بود.

 7 هزار شغل مستقیم برای صنعت قم مورد تأکید است

سیجانی بیان کرد: توسعه واحدهای موجود ازجمله اولویت‌های ما است و تلاش می‌کنیم بیش از 100 واحد برنامه توسعه داشته باشند و 6 الی 7 هزار اشتغال مستقیم برای صنعت استان در دستور کارخواهیم داشت.

 احیای 20 معدن راکد در دستور کار سازمان صنعت استان قرار دارد

وی عنوان کرد: 40 معدن راکد در قالب مزایده داریم که تلاش می‌کنیم 20 معدن احیا شود و در اختیار معدن کاران برای تأمین مواد اولیه و ایجاد ارزش‌افزوده قرار می‌گیرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم خاطرنشان کرد: نظارت برای ما بسیار مهم است و سال گذشته بیش از 77 هزار بازرسی و نظارت بر انبارها و مراکز تولیدی و عرضه عمده و خرده داشتیم، نظارت دائم بر بازار به مردم اطمینان می‌دهد و کاسب‌های امینی داریم که مراعات می‌کنند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcdkk0n.yt0kz6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما