دوشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۲۶
کد مطلب : 95632

ارائه خدمات ۱۰۰ درصدی ناوگان اتوبوسرانی قم در نیمه شعبان

قم نيوز : مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم گفت: ناوگان اتوبوسرانی از شب گذشته تا عصر نیمه شعبان به‌صورت کامل و ۱۰۰ درصدی در حال خدمت به مردم و انتقال زائران به‌صورت یک‌طرفه از مسجد جمکران به داخل شهر است.
ارائه خدمات ۱۰۰ درصدی ناوگان اتوبوسرانی قم در نیمه شعبان
ارائه خدمات ۱۰۰ درصدی ناوگان اتوبوسرانی قم در نیمه شعبان
به گزارش قم نیوز علی نیک اظهار داشت: سازمان اتوبوسرانی برغم اعلام ستاد مقابله با کرونا مبنی بر مسدود شدن مسیرهای منتهی به مسجد جمکران، بر اساس رسالت خود برای خدمت به مردم‌ با توجه به حضور زائران به‌صورت پیاده از شب گذشته تا روز نیمه شعبان در حال خدمت‌رسانی به مردم است.

وی با بیان اینکه از عصر دیروز زائران زیادی به‌صورت پیاده در مسجد مقدس جمکران حضور پیدا کرده‌اند افزود: قرار نبود اتوبوسی برای انتقال زائران مسجد مقدس جمکران در نظر گرفته شود ولی با توجه به حضور پیاده مردم برای برگشت مردم تمهیدهای لازم اندیشیده شد.

مدیرعامل اتوبوسرانی شهرداری قم ادامه داد: ناوگان اتوبوسرانی از دیشب تا عصر امروز به‌صورت کامل و ۱۰۰ درصدی در حال خدمت به مردم است.

وی رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی در اتوبوس‌های انتقال‌دهنده زائران را مورد توجه قرار داد و افزود: به این منظور هر اتوبوس با حدود ۲۰ زائر به حرکت در آمده و زائران را به داخل شهر منتقل کرده است.

نیک با اشاره به فعال شدن ۱۲۰ دستگاه اتوبوس برای سرویس‌دهی و جا به جایی زائران از مسجد جمکران تصریح کرد: ناوگان اتوبوسرانی با ۱۰۰ درصد ظرفیت و به‌صورت یک‌طرفه زائران را از مسجد مقدس جمکران به سمت داخل شهر منتقل کرده‌اند.

۲۴ خودرو و موتور سیکلت آتش نشانی در جمکران مستقر شدند
 مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم نیز از اجرای طرح ایمنی در نیمه شعبان خبر داد و استقرار ۲۴ خودرو و موتور سیکلت آتش نشانی در جمکران گفت: ۲۰ خودرو عملیاتی به همراه چهار دستگاه موتورسیکلت آتش‌نشانی در محل‌های مختلف در مسجد جمکران، رینگ اطراف و پارکینگ‌های آن مستقر شدند.

عباس جعفری اظهار داشت: با توجه به محدودیت‌های مشخص‌شده جهت مسدود شدن مسیر خودروهای شخصی به سمت مسجد جمکران به خاطر موضوع کرونا، سازمان آتش‌نشانی همانند سال گذشته برنامه عملیاتی استقرار خودروهای خود را در مسیرهای منتهی به این مسجد اجرا کرد.

وی خاطرنشان کرد: طبق برنامه‌ریزی مشخص ۲۰ خودرو عملیاتی به همراه چهار دستگاه موتورسیکلت آتش‌نشانی در محل‌های مختلف در مسجد جمکران، رینگ اطراف و پارکینگ‌های آن مستقر شدند.

مدیرعامل آتش‌نشانی قم با اشاره به استقرار خودروهای آتش‌نشانی در اماکن پر آمد و شد شهر تصریح کرد: ۱۵ خودرو عملیاتی در مسیرهای منتهی به مسجد جمکران از جمله عوارضی قم- تهران، پارکینگ شرقی و رینگ حرم به‌صورت کامل استقرار یافتند.

جعفری تصریح کرد: همچنین تانکرهای آب‌رسان به‌صورت آماده‌باش مستقر شدند تا در صورت نیاز به کمک خودروهای عملیاتی اعزام شوند.

 چهار کاروان شادی در قم برپا شد
مدیرعامل سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری قم نیز گفت: چهار کاروان شادی در مسیرهای مختلف شهر، در شب و روز نیمه شعبان در سطح شهر نواهای مرتبط با مهدوی را پخش می‌کنند.

ابوالقاسم مقیمی با اشاره به اجرای برنامه‌های فرهنگی در ایام نیمه شعبان افزود: سازمان فرهنگی برای برنامه‌های شب و روز نیمه شعبان و سالروز ولادت حضرت امام زمان برنامه‌های متنوعی را تدارک دیده که با همکاری سایر بخش‌های شهرداری قم به اجرا درآمده است.

وی با بیان اینکه به‌منظور ایجاد فضای شور و نشاط اجتماعی در سطح شهر، کاروان شادی با کمک سازمان زیباسازی و روابط عمومی به حرکت در آمد، ابراز کرد: چهار کاروان شادی در شب و روز نیمه شعبان در سطح شهر نواهای مرتبط با مهدوی را پخش می‌کنند، همچنین گروه‌های سرود و مداحان اهل‌بیت نیز فضای مفرحی را برای مردم در سطح شهر ایجاد کردند.

مدیرعامل فرهنگی شهرداری قم افزود: برای اجرای برنامه‌های مهدوی در طول سال نیز سه دستگاه کانکس‌های فرهنگی در بلوار پیامبر اعظم مستقر شد که بعد از نیمه شعبان به کار خود ادامه می‌دهند و به مردم خدمت‌رسانی می‌کنند.

مقیمی با تاکید بر اینکه خدمت‌رسانی به شیفتگان مهدوی در روزهای مختلف سال در این کانکس‌ها به زائران مسجد جمکران انجام می‌شود گفت: از ابتدای سال جدید برنامه‌های نشاط شهروندی هر شب در محله‌های مختلف قم برگزار شد که یکی از این ایستگاه‌ها در پردیسان و نیروگاه مستقر، و جشن و شادی را همراه با نورافشانی داشتیم.

وی خاطرنشان کرد: قبل از نیمه شعبان کارگاه کتابت “عید نو و عهد نو” با هدف تولید آثار مهدوی با دعوت از خوشنویسان و صاحب قلمان فرهیخته شهر و برخی مهمانان کشوری برگزار و بیش از ۱۰۰ اثر فاخر هنری آماده و کلیپی از آن تهیه و در فضای مجازی منتشر شد.

وی یادآور شد: در روز نیمه شعبان چون در بلوار پیامبر اعظم محدودیت داشتیم فردا سه‌شنبه نخستین دوچرخه‌سواری با عنوان سه‌شنبه مهدوی از میدان روح‌الله تا مسجد جمکران برگزار می‌شود که از دوچرخه‌سواران برای حضور در این برنامه دعوت می‌کنیم.

وی تصریح کرد: بیش از ۱۵ گروه سرود در شب و روز نیمه شعبان در سطح شهر در کاروان شادی و در نقاط مختلف سطح شهر با هماهنگی سازمان فرهنگی اجرای برنامه داشتند و فضای نشاط و شادی را ایجاد کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: با توجه به فاصله نیمه شعبان ولادت امام مهدی(عج) تا نیمه رمضان میلاد امام حسن مجتبی (ع) مسابقه بزرگ “عهد منتظر” با موضوع برداشت‌های آزاد از دعای عهد را طراحی و اجرا می‌کنیم.

مقیمی عنوان کرد: شهروندان می‌توانند دل نوشته‌های خود در متناسب با مضامین دعای عهد به صفحات مجازی سازمان فرهنگی ارسال و در این مسابقه شرکت کنند.

این مقام شهرداری قم از دیگر برنامه‌های سازمان فرهنگی شهرداری قم را اجرای نمایش مردان رنگین در سطح شهر به مناسبت نیمه شعبان دانست و بیان کرد: با همکاری یکی از صفحه‌های مجازی شهر قم نیز مسابقه عکس آذین‌بندی برتر برگزارشده که شهروندان می‌توانند عکس‌ها را ارسال کنند.

انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdcewp8o.jh8nxi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما