شنبه ۶ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۴۹
کد مطلب : 9581
مدیرکل راه و شهرسازی استان قم خبر داد

تخصیص ۶۰۰ میلیون تومان برای ساخت مسجد در مسکن مهر قم

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل راه و شهرسازی استان قم گفت: ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار به منظور ساخت مسجد در مسکن مهر شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر قم در نظر گرفته شده است.
تخصیص ۶۰۰ میلیون تومان برای ساخت مسجد در مسکن مهر قم
به گزارش قم نیوز، محمدرضا قلندر در سومین جلسه شورای مسکن استان قم که پیش از ظهر امروز در فرمانداری قم برگزار شد اظهار کرد: برای ساخت و تکمیل واحدهای مسکن مهر یارانه‌ای در نظر گرفته شد که در اختیار شهرداری‌های شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت قرار می‌گیرد.

وی افزود: شهرداری‌های شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت در قم باید قبل از مهلت قانونی برای دریافت یارانه مذکور مراجعه کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم با بیان اینکه برای پرداخت یارانه‌ها باید هماهنگی‌های لازم از سوی شهرداری‌ها صورت گیرد، گفت: اداره ‌کل راه و شهرسازی استان قم آمادگی دارد در هر زمان که شهرداری‌ها آماده باشند اقدامات لازم در این زمینه را انجام دهد.

وی با اشاره به عنایت ویژه وزارت راه و شهرسازی به ساخت مسجد در طرح‌های مسکن مهر بیان داشت: تاکنون ۵۰۰ میلیون تومان برای پنج بخش استان قم تخصیص داده شده تا مساجد مورد نظر ساخته شوند، ضمن اینکه ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار دیگر برای شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر در نظر گرفته شده که در این میان ۲۰۰ میلیون تومان در شهر دستجرد هزینه خواهد شد.

قلندر با تاکید بر ساخت مدرسه و واحدهای آموزشی در طرح‌های مسکن مهر ابراز کرد: پیمانکاران باید هزینه ساخت مدارس را به نرخ روز محاسبه و اعلام کنند و پس از آن ما‌به‌التفاوت قیمت‌ها پرداخت خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم با اشاره به مزایای تهاتر در ساخت واحدهای تجاری در طرح‌های مسکن مهر افزود: برگزاری مزایده در این زمینه دارای اشکالاتی است که موجب کندی کار می‌شود.

وی گفت: برای ساخت مدرسه زمین‌های لازم در اختیار انبوه‌سازان قرار داده شده و اداره‌‌کل راه و شهرسازی استان قم نیز آمادگی دارد که از واحدهای تجاری در این زمینه هزینه کند هرچند ساخت مدارس جزو تعهدات این اداره ‌کل نیست.

قلندر با بیان اینکه نقشه‌های مسکن مهر در بخش‌های مختلف یکسان هستند، عنوان داشت: برای تأمین انشعاب آب نیز می‌توان با تکیه بر همین شباهت و یکسانی، سرعت کار را افزایش داد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم ادامه داد: بر اساس مصوبات قبلی مقرر شده است مشترکانی که انشعابات لازم را در گذشته خریداری کرده و هزینه آن را نیز پرداخته‌اند نباید ما به التفاوت قیمت‌ها را پرداخت کنند.

وی با بیان اینکه یکی از شروط ثبت نام در مسکن مهر عدم استفاده متقاضیان از تسهیلات دولتی در زمینه مسکن است، افزود: فرصت خوبی برای شهروندان در سلفچگان فراهم شده و افراد می‌توانند در ثبت نام‌های جدید شرکت کنند بنابراین تمام کسانی که تاکنون از تسهیلات مسکن مهر استفاده نکرده و متأهل هستند می‌توانند در مرحله نخست برای ثبت نام اقدام کنند.

قلندر ابراز کرد: قیمت‌ها بر اساس توافقات قبلی بوده و هرگونه هزینه اضافی باید بر اساس توافق میان پیمانکاران و متقاضیان و در صورت ارائه خدمات بیشتر اخذ شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم با اشاره به طرح مسکن مهر در دستجرد عنوان کرد: ساخت واحدها بر اساس تعداد متقاضیان صورت می‌گیرد و کسانی که در دستجرد متقاضی بوده و شرایط لازم را داشته باشند می‌توانند نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

وی با بیان اینکه واگذاری گروهی مسکن کار آیی نداشته است گفت: ثبت نام در دستجرد باید هر چه سریع‌تر آغاز شود تا تعداد متقاضیان واقعی مشخص شود.

قلندر افزود: شهرداری دستجرد باید با استفاده از ظرفیت‌های موجود از جمله تریبون نماز جمعه نسبت به اطلاع‌رسانی در این زمینه اقدام کرده و مردم را از ثبت نام جدید آگاه کند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم با اشاره به لزوم تعیین متقاضیان واقعی در زمینه ساخت واحدهای مسکن مهر گفت: اگر تعداد متقاضیان در دستجرد کم باشد تصمیمات دیگری اتخاذ خواهد شد.

وی ادامه داد: بر اساس مصوبات قبلی تصمیمی مبنی بر ساخت مسکن مهر در قنوات گرفته نشده است ضمن اینکه برای خرید زمینه و شروع به کار در این منطقه کار گروه مسکن استان باید تشکیل جلسه داده و بر اساس اولویت‌بندی نسبت به خرید زمین اقدام شود.

انتهای پیام/115/
https://qomnews.ir/vdce.v8objh8nz9bij.html
نام شما
آدرس ايميل شما