دوشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۵۲
کد مطلب : 96106

۲۰ برابر شدن پلمب واحدهای متخلف در نظارت های کرونایی

قم نيوز : رئیس مرکز بهداشت استان قم از ۲۰ برابر شدن پلمب واحدهای صنفی متخلّف در رعایت شیوه نامه های بهداشتی خبر داد و اظهار کرد: متأسفانه برخی از این واحدها اقدام به فکّ پلمب می کنند.
۲۰ برابر شدن پلمب واحدهای متخلف در نظارت های کرونایی
به گزارش قم نیوز سیامک محبی با اشاره به آغاز گام پنجم طرح محله محور شهید سلیمانی مبتنی بر بیماریابی، رهگیری و واکسیناسیون عمومی اظهار کرد: حدود ۱۱ هزار و ۲۰۰ رهگیری در هفته اخیر و در طرح شهید سلیمانی در قم به انجام رسیده که ۹۷ درصد این رهگیری ها، نمونه گیری از این افراد را به دنبال داشته است.

وی درباره فعالیت تیم های مراقبتی در این طرح نیز گفت: در هفته اخیر، ۶۶ مورد مراقبت در منزل انجام شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم سپس به آخرین آمار نظارت ها انجام شده در این طرح پرداخت و اذعان کرد: در هفته اخیر، حدود  ۳ هزار و ۷۳۴ بازدید نظارتی بر اساس طرح شهید سلیمانی صورت گرفته که این بازدیدها، حدود یک هزار و ۱۶۹ اخطار و همچنین ۱۲۵ پلمب را به دنبال داشته، در حالی که تعداد پلمب ها در دو هفته قبل تنها ۶ مورد بوده است.

محبی سپس به برخی مشکلات در مسیر نظارتی دانشگاه علوم پزشکی و مرکز بهداشت اشاره کرد و یادآور شد: برخی نهادها و دستگاه ها از ما گزارش می خواهند، در حالی که خودشان باید گزارش دهند و دانشگاه علوم پزشکی موظف به نظارت است، ضمن آن که در هنگام صدور دستور پلمب، برخی از این واحدهای متخلّف اقدام به شکایت از دانشگاه علوم پزشکی نزد دستگاه قضا می کنند، با این استدلال که دانشگاه علوم پزشکی تنها باید نظارت کند.

وی با ابراز تأسف از اقدام به فکّ پلمب برخی واحدهای بی اعتنا به رعایت محدودیت ها و شیوه نامه های بهداشتی تصریح کرد: اقدام به فکّ پلمب هم از مُعضلاتی است که فراروی اقدامات نظارتی دانشگاه علوم پزشکی و مرکز بهداشت استان قرار دارد.

رئیس مرکز بهداشت استان سپس به آمار ۷۶ درصدی رعایت شیوه نامه های بهداشتی در ادارات و سازمان های استان توجه داد و گفت: انتظار این است که رعایت شیوه نامه های بهداشتی در ادارات و سازمان های استان، عدد ۹۰ درصد و بالاتر باشد.

محبی همچنین با ابراز نگرانی از تراکم جمعیت در برخی خطوط اتوبوسرانی شهری و از جمله خط شهرک پردیسان بیان کرد: این مشکل نیاز به تدبیر جدی دارد.

وی سپس از فعالیت برخی واحدهای صنفی در وضعیت قرمز کرونایی قم ابراز نگرانی کرد و با انتقاد از فعالیت باشگاه ها و اماکن ورزشی در قم تأکید کرد: اصولا اماکن ورزشی در وضعیت فعلی قم باید تعطیل باشند، در حالی که برخی از این اماکن و باشگاه ها به فعالیت خود ادامه داده اند.

محبی در عین حال بیان کرد: فعالیت برخی از اماکن و باشگاه های ورزشی در قم با اعلام اداره کل ورزش و جوانان مبنی بر رعایت شیوه نامه های بهداشتی در آن ها همراه است، در حالی که این اماکن طبق رده بندی مشاغل و بر اساس رنگ بندی فعلی کرونایی استان، اصولا باید غیرفعال باشند، نه آن که فعالیت کنند و گزارش رعایت شیوه نامه های بهداشتی به میزان ۹۰ درصد و بالاتر بدهند.

انتهای پیام/ 106
https://qomnews.ir/vdcb08b9.rhb0gpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما