قم نيوز : قم نیوز: استاندار کربلا خواستار برپایی نمایشگاهی از صنایع قم در کربلا شد و از آمادگی کشورش برای ایجاد مناطق آزاد تجاری خبر داد.
استاندار کربلا خواستار برپایی نمایشگاهی از صنایع قم در کربلا شد
به گزارش قم نیوز، آمال‌الدین مجید الهر در نشست مشترک تولید‌کنندگان و صادرکنندگان قم با استاندار و جمعی از مسئولان استان کربلا که یکشنبه ‌شب در سالن جلسات اتاق بازرگانی، صنایع و معادن استان قم برگزار شد با اشاره به فرصت‌ها و زمینه‌های سرمایه‌گذاری‌ که در کربلا برای هیئت‌های خارجی فراهم شده است، اظهار داشت: ۱۰ درصد رشد اقتصادی عراق در زمینه فعالیت‌های تجاری از سوی استان کربلا تامین می‌شود.

وی میزان درآمد کشور عراق را در سال ۲۰۱۲، ۱۰۰ میلیارد دلار اعلام کرد و خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود این میزان در سال ۲۰۱۳ به ۱۱۰ میلیارد دلار برسد.

استاندار کربلا افزود: این برنامه در مجلس وزرای عراق به تصویب رسیده و آماده است که مراحل اجرایی خود را طی کند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر فرصت‌های بسیار مناسبی در کربلا مهیا است که از جانب استانداری در اختیار سرمایه‌گذاران قرار داده شود، خطاب به تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران قم گفت: ما زمین و امنیت را در کربلا برای شما تامین می‌کنیم و شما نیز شعبه‌های صنایع و کارخانجات خود را در آنجا تاسیس کنید.

مجیدالهر با بیان اینکه ما از برپایی نمایشگاه صنایع قم در کربلا استقبال می‌کنیم، تاسیس اتاق بازرگانی در استان قم را مورد تاکید قرار داد و یادآور شد: پیشنهاد تاسیس اتاق بازرگانی در استان قم در دیدار قبلی نیز مطرح شده بود که متاسفانه پیگیری نشد و به مرحله عملیاتی نرسید.

وی در ادامه با اشاره به بازدید خود از منطقه اقتصادی ویژه سلفچگان اظهار داشت: ما آمادگی داریم این مناطق آزاد تجاری را در کربلا، نجف و بابل راه‌اندازی کنیم که اتاق بازرگانی قم در این زمینه می‌تواند نقش مثبتی را ایفا کند.

استاندار کربلا در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در حال حاضر ما از نظام فرسوده بعث فاصله گرفته و در حال متحول شدن هستیم، ابراز داشت: ما در حال تبدیل شدن به یک مجموعه جدید هستیم و این امر نیازمند زمان است.

وی همچنین در ادامه اظهار داشت: در حال حاضر با وجود تمام مشکلات مطرح شده حدود هزار و ۳۲۰ شرکت ترکیه‌ای با همت عالی در کربلا در حال فعالیت هستند.

مجیدالهر خطاب به تولیدکنندگان و صادرکنندگان قم گفت: شما نیز با وجود مشکلات مجدانه پیگیر باشید و این مشکلات را رفع کنید.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۲۰۰ هتل جدید در کربلا در حال احداث است، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه مسئول سرمایه‌گذاری خارجی در کربلا شخص استاندار است ما اعلام می‌کنیم همه شرکت‌ها با معرفی نماینده و با داشتن معرفی‌نامه رسمی و با گذراندن مدارج قانونی می‌توانند در کربلا فعالیت‌های اقتصادی و تجاری داشته باشند.

استاندار کربلا در دیدار با استاندار قم نیز با استقبال از توسعه روابط دو استان، حضور بیشتر تجار و فعالان اقتصادی قم در کربلا را خواستار شد.

وی با اشاره به اینکه تجربه عمرانی قم می‌تواند الگوی مناسبی برای توسعه شهرهای مذهبی عراق باشد، گفت: از الگوی توسعه قم به ویژه از طرح حرم تا جمکران، در توسعه و ایجاد معابر شهر کربلای معلی استفاده خواهیم کرد.

انتهای پیام/115/
https://qomnews.ir/vdci.za3ct1aqzbc2t.html
نام شما
آدرس ايميل شما