جمعه ۱۸ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۲۲:۵۷
کد مطلب : 12502
منبع : قم نیوز
در نشست تجار عراقی با معاون برنامه ریزی استاندار قم:

راهکارهای گسترش همکاری های اقتصادی قم با عراق مورد بررسی قرار گرفت

قم نيوز : قم نیوز: راهکارهای گسترش همکاری های اقتصادی قم با عراق در نشست جمعی از تجار و فعالان بازرگانی عراق با معاون برنامه ریزی استاندار قم مورد بررسی قرار گرفت.
راهکارهای گسترش همکاری های اقتصادی قم با عراق مورد بررسی قرار گرفت
به گزارش قم نیوز، سید رضا دهناد در این نشست که در محل استانداری برگزار شد طی سخنانی از قم به عنوان استانی تاثیرگذار در اقتصاد ملی و منطقه ای یاد کرد و گفت: استان قم در بخش های مختلف صنعت، کشاورزی و خدمات دارای ظرفیت ها و پتانسیل های ویژه ای است که باید در قالب صادرات مورد توجه قرار گیرد.

وی از کشور عراق به عنوان شریک نخست تجاری اقتصادی قم یاد کرد و افزود: در حال حاضر حدود نیمی از صادرات استان قم به مقصد کشور عراق انجام می شود.

معاون برنامه ریزی استاندار قم با بیان این که روند توسعه مراودات اقتصادی قم با عراق در سال های اخیر همواره، روند رو به رشدی داشته است، به نتایج مثبت سفر هیات تجاری عراق به قم اشاره کرد و گفت: با هدف افزایش این گونه مراودات و در آینده نزدیک هیاتی از اتاق بازرگانی استان قم به عراق سفر خواهد کرد.

در این دیدار تجار عراقی نیز ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمهوری اسلامی ایران ، استان قم را شریک مطمئن تجاری و تامین کننده بخش عظیمی از نیازهای وارداتی عراق عنوان و بر آمادگی خود برای توسعه و تعمیق تعاملات دو جانبه فرهنگی، اقتصادی و تجاری تاکید کردند.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdcj8iev.uqe8yzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما