پنجشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۴۰
کد مطلب : 96193

بیشترین واکسن تحویلی به قم از نوع «آسترازنکا» و «اسپوتنیک» است

قم نيوز : معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به اختصاص و تحویل بیش از ۱۸ هزار دوز واکسن کووید۱۹ به استان قم، بیشتر این واکسن ها را از نوع «آسترازنکا» کشور کره جنوبی و همچنین «اسپوتنیک» روسی اعلام کرد.
بیشترین واکسن تحویلی به قم از نوع «آسترازنکا» و «اسپوتنیک» است
بیشترین واکسن تحویلی به قم از نوع «آسترازنکا» و «اسپوتنیک» است
به گزارش قم نیوز سیامک محبی امروز با تبریک هفته سلامت به همه فعالان عرصه بهداشت و درمان اظهار کرد: آخرین آمار ابتلا، بستری و مرگ و میر کرونایی بیانگر آن است که روند این بیماری همچنان در کشور و در استان قم صعودی است، اگرچه خوشبختانه روند ابتلا و بستری در قم کمتر از میانگین کشوری است.

وی افزود: مقایسه این موج با موج های قبل از آن نشان می دهد که آمار بیماران با شیب تندتری در حال افزایش است که این امر به دلیل شیوع ویروس جهش یافته ارزیابی می شود.

رئیس مرکز بهداشت استان قم در عین حال یادآور شد: به هر حال باید گفت برخی از آمار کووید۱۹ مربوط به استان قم نگران کننده و البته برخی دیگر امیدوارکننده است، به طور مثال استان قم در حال حاضر و بر اساس نقشه حرارتی کشور و نرخ بروز بیماری در رتبه بیست و چهارم در بین استان های کشور قرار دارد، در حالی که پیش از این در رتبه بیست و پنجم و یا بیست و ششم قرار داشتیم که نشانه دهنده روند صعودی بیماری در قم است، ضمن آن که در این جدول، استان های آذربایجان شرقی، بوشهر، گلستان، کرمان، هرمزگان، خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان به ترتیب در رتبه های بیست و پنجم تا سی و یکم استان های کشور و پس از قم قرار دارند.

محبی ادامه داد: در عین حال آخرین بررسی درباره نمونه گیری های کرونایی در استان نشان می دهد ۳۹ درصد تست ها در وضعیت مثبت قرار می گیرند، در حالی که این رقم پیش از این ۴۳ درصد بوده است.

وی درباره واکسیناسیون کرونا در استان نیز اذعان کرد: تاکنون بیش از ۱۸ هزار دوز واکسن کووید۱۹ از ۴ نوع واکسن وارداتی در دو نوبت به استان تحویل شده که بیشتر این واکسن ها از نوع «آسترازنکا» کره ای و «اسپوتنیک» روسی و تعداد کمتری از آن ها مربوط به واکسن های «سینوفارم» چینی و «بهارات» هندی است.

محبی با تأکید بر این که روند واکسیناسیون در استان بر اساس گروه های اولویت دار و هدف ادامه دارد تصریح کرد: پرسنل بهداشت و درمان، پاکبانان، جانبازان بیش از ۵۰ درصد، سالمندان، پرسنل مرکز فوریت های پزشکی (۱۱۵)، پرسنل نظام پزشکی، پرسنل آزمایشگاه های کووید۱۹، پرسنل آرامستان ها و همچنین بیماران خاص به عنوان افراد دارای اولویت برای تزریق واکسن شناخته شده اند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdchxznw.23n-wdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما