قم نيوز : مدیر کل مدیریت بحران استان قم گفت: اعمال قانون برای خودرو‌های غیربومی در قم افزایش‌یافته است و محدودیت تردد شبانه در شهر ادامه دارد.
ورود خودرو‌های غیربومی به استان قم ممنوع و با متخلفان قاطعانه برخورد می‌شود
ورود خودرو‌های غیربومی به استان قم ممنوع و با متخلفان قاطعانه برخورد می‌شود
به گزارش قم نیوز محسن اروجی مدیر کل مدیریت بحران استان قم، با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه مقابله با ویروس کرونا در استان گفت: از ابتدای کرونا ۱۲۰ دستورالعمل برای نظارت بردستورالعمل ها و همچنین بحث‌های روانشناسی در استان داشته‌ایم.

 مدیر کل مدیریت بحران استان قم با تاکید بر اینکه یکی از پیشنهادات، ایجاد یک کمیته در قم متشکل از دانشگاهیان و حوزویان است، چراکه بافت قم با دیگر نقاط تفاوت دارد ابراز کرد: باید نقش حوزه‌های علمیه و محققان و پژوهشگران دینی را در ارزیابی مسائل و افزایش رعایت ضوابط در جامعه ببینیم.

اروجی بابیان اینکه بهره‌گیری از ظرفیت حوزه‌ها و رهنمون‌های علما در ارتقای رعایت دستورالعمل های بهداشتی باید مورد توجه باشد عنوان کرد: این مباحث می‌تواند در مدیریت بحران دارای اهمیت باشد و رهنمون‌ها و مطالب دینی در قالب سخنرانی در اختیار مردم قرار بگیرد.

مدیرکل مدیریت بحران استان قم تصریح کرد: باید نکات کلیدی در ارتباط با کرونا و اهمیت رعایت دستورالعمل ها و وظایف افراد در هنگام مبتلا به بیماری جهت حفظ جان خود و دیگران را احصاء کنیم تا جهت ارتقای آگاهی شهروندان منتشر شود.

او ادامه داد: بیان نکات بهداشتی و وظایف مردم در زمان شیوع کرونا از زبان علما در بسیاری از آحاد جامعه در سطح کشور اثرگذار است و می‌تواند مردم را در مورد کرونا به باورپذیری برساند.

اروجی با تاکید بر اینکه یکی از بستر‌های مهمی که این روز‌ها می‌تواند مؤثر باشد، شبکه شاد آموزش و پرورش است یادآورشد: باید مصوب شود هر معلمی در این برنامه موظف شود یک نکته بهداشتی را از ناحیه مراجع علمی به خانواده‌ها منتقل کند.

مدیرکل مدیریت بحران استان قم تصریح کرد: در مورد سبک زندگی نیز کمیته‌ای باید از دانشگاهیان و حوزه علمیه داشته باشیم تا بتوانیم تحقیقاتی گسترده و علمی انجام دهیم و همین دستورالعمل‌ها و این نکات به‌صورت آماری و سخنرانی در اختیار مردم قرار بگیرد تا به باورپذیری برسیم.

اروجی تصریح کرد: رعایت دستورالعمل های بهداشتی نسبت به هفته قبل بهتر شده است و ۲۰ تیم از سازمان تبلیغات بر مساجد نظارت می‌کنند و ۱۰ تیم اصناف، ۱۰ تیم مرکز بهداشت و ۳ تیم ورزش و جوانان نیز نظارت‌های خوبی دارند، ضمن اینکه در ادارات و سازمان‌ها نیز شاهد افزایش نظارت بر رعایت دستورالعمل ها هستیم.

مدیر کل مدیریت بحران استان قم با تاکید بر اینکه اعمال قانون برای خودرو‌های غیربومی در قم افزایش‌یافته است و محدودیت در تردد شبانه در شهر ادامه دارد تا بتوانیم به شرایط مطلوبی برسیم بیان کرد: سال گذشته با توجه به شرایط معیشتی مردم قم، ۷۰ میلیارد تومان در قم ویژه کمک به آسیب دیدگان از کرونا جمع‌آوری شد.

مدیرکل مدیریت بحران استان قم تصریح کرد: درزمینهٔ اطلاع‌رسانی باید از روش‌های جدید استفاده شود و در رعایت دستورالعمل ها از ظرفیت شورای امربه‌معروف و نهی از منکر نیز بهره بگیریم، در حال حاضر جامعه هدف، بسیار گسترده است و باید مسئولیت اجتماعی و تبلیغات وسیع شکل بگیرد.

انتهای پیام/ 106
https://qomnews.ir/vdcfemd1.w6dvyagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما