?>?> ترخیص بیش از ۲۷۵ میلیون دلار کالا از گمرکات قم در سال گذشته | قم نیوز
قم نيوز : دریکوندی گفت: در سال گذشته بیش از ۲۷۵ میلیون دلار کالا از گمرکات استان و منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان ترخیص شد.
ترخیص بیش از ۲۷۵ میلیون دلار کالا از گمرکات قم در سال گذشته
ترخیص بیش از ۲۷۵ میلیون دلار کالا از گمرکات قم در سال گذشته
به گزارش قم نیوز دریکوندی مدیرکل گمرکات استان قم گفت: عمده کالا‌های وارداتی استان، مواد اولیه واحد‌های تولیدی و صنایع بوده که عمدتا از کشور‌های چین، آلمان، ایتالیا و هلند به کشور وارد شده است.

دریکوندی با بیان اینکه در سال ۱۳۹۹ بیش از ۱۴۸ میلیون دلار کالا از طریق گمرک استان به دیگر کشور‌ها صادر شده افزود: کالا‌های صادراتی استان در سال گذشته بیش از ۸ درصد به لحاظ ارزش و ۱۱ درصد به لحاظ وزن نسبت به سال ۹۸ رشد داشته است.

مدیرکل گمرکات استان قم با اشاره به برخی از محدودیت‌های سال گذشته و بسته شدن مرز‌ها به دلیل شیوع کرونا گفت: در سال گذشته نزدیک به ۲ ماه مرز‌های صادراتی کشور بسته شد، اما به همت تولید کنندگان و صادرکنندگان شاهد رشد چشمگیر صادرات در ۶ ماهه دوم سال بودیم.

دریکوندی در ادامه از مراودات گمرکی استان با بیش از ۳۰ کشور خبر داد وگفت: در سال جدید که به نام تولید پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها نام گذاری شده خدمات ویژه‌ای از طرف گمرکات استان به واحد‌های تولیدی و صادرکنندگان استان ارائه می‌شود.

مدیرکل گمرک استان با بیان اینکه عمده کالا‌های صادراتی استان به کشور‌های عراق، افغانستان، پاکستان، کشور‌های حوزه خلیج فارس روسیه وبرخی کشور‌های اروپایی از جمله آلمان، ایتالیا و... فرستاده می‌شود خاطرنشان کرد: فرآورده‌های نفتی، کفش، گرانول وشمش سرب و روی بیشترین حجم کالا‌های صادراتی استان را به خود اختصاص داده اند.

دریکوندی گفت: ارائه خدمات فوق العاده، ترخیص درصدی کالا و مواد اولیه کارخانه‌ها و ترخیص ۹۰ درصد از مواد اولیه کارخانه‌ها بدون نیاز به کد رهگیری از جمله خدمات ویژه گمرکات استان به تولیدکنندگان و صادرکنندگان استان است.

مدیرکل گمرکات استان قم با بیان اینکه گمرک استان در حال حاضر به خطوط ریلی نیز متصل شده یادآورشد: فضا و زیرساخت بسیار مناسبی در مجموعه گمرکات استان فراهم شده تا واحد‌های تولیدی با کمترین هزینه و صرف کمترین زمان بتوانند کالا‌های تولیدی خود را صادر و مواد اولیه مورد نیاز صنایع را وارد کنند.

انتهای پیام/ 106
https://qomnews.ir/vdchwxnw.23n-zdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما