قم نيوز : معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: برنامه واکسیناسیون کرونا که از ۲۱ بهمن‌ماه ۱۳۹۹ در قم آغاز شده بر اساس سند ملی واکسیناسیون کرونا ابلاغی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حال اجراست.
تزریق واکسن کرونا در قم بر اساس سند ملی واکسیناسیون انجام می‌شود
تزریق واکسن کرونا در قم بر اساس سند ملی واکسیناسیون انجام می‌شود
به گزارش قم نیوز سیامک محبی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: این طرح که با تزریق واکسن به کادر بهداشت و درمان، بیماران خاص، پاکبانان و جانبازان آغاز شده با واکسیناسیون پزشکان، دندان‌پزشکان و دانشجویان پیراپزشکی فعال در این عرصه ادامه دارد.

 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم عنوان کرد: واکسیناسیون کرونا با اولویت سالمندان بالای ۸۰ سال به‌عنوان اولین مرحله واکسیناسیون عمومی مردم نیز از ۶ اردیبهشت‌ماه در این استان آغاز شده است و همه‌روزه از ساعت ۱۵ تا ۱۸ عصر با فراخوان مراقبان بهداشت که طی تماس تلفنی صورت می‌گیرد، انجام می‌شود.

محبی بیان کرد: مرکز واکسیناسیون کرونا صبح‌ها ویژه تزریق واکسن به کارکنان بخش بهداشت درمان دولتی و خصوصی، اعضای سازمان نظام پزشکی و سایر اقشار اولویت‌دار از جمله پاکبانان است و در ساعات عصر نیز پذیرای سالمندان می‌باشد.

او اضافه کرد: با توجه به این‌که واکسیناسیون کرونا بر اساس کد ملی و سامانه سیب صورت می‌گیرد، همه سالمندان باید قبل از مراجعه برای واکسیناسیون در پایگاه سلامت تشکیل پرونده داده باشند.

محبی ادامه داد: تزریق واکسن طبق لیست ارسالی از سوی معاونت‌ها و دستگاه‌های مشمول واکسن، پس از ارائه کارت شناسایی معتبر و احراز هویت صورت می‌گیرد.

 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم تاکید کرد: اولویت تزریق واکسن با سالمندانی است که پرونده دارند و مراقبان سلامت برای مراجعه آن‌ها به پایگاه تماس گرفته باشند.

به گفته محبی، تزریق واکسن کرونا به سالمندان بالای ۸۰ سال تا ۱۱ اردیبهشت‌ماه جاری ادامه دارد و در مرحله بعد اولویت با سالمندان بالای ۶۰ سال است که به‌زودی اعلام خواهد شد.

رئیس مرکز بهداشت قم بیان کرد: حدود ۱۰ هزار سالمند بالای ۸۰ سال در استان قم زندگی می‌کنند که برای واکسیناسیون این جمعیت محدودیتی در تامین واکسن کرونا وجود ندارد.

او از کلیه مشمولان دریافت واکسن درخواست کرد: هنگام حضور در محل واکسیناسیون، ضمن رعایت اصول فاصله‌گذاری، پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمایند.

محبی گفت: در حال بررسی وضعیت، امکانات و نیرو‌های مورد نیاز برای راه‌اندازی مراکز واکسیناسیون در مناطق مختلف استان هستیم.

قم از ۲۵ اسفندماه سال گذشته از منطقه آبی وارد زرد کرونایی شد و مسئولان ذی‌ربط درباره احتمال وخیم‌تر شدن وضعیت در صورت انجام سفر و دورهمی و دیدوبازدید‌های عید از سوی شهروندان و همچنین رعایت نکردن شیوه‌نامه‌های بهداشتی هشدار داده بودند.

از ۱۳ فروردین‌ماه هم‌زمان با خیز چهارم کرونا در کشور، استان قم نیز از جمله مناطقی است که در وضعیت نارنجی و از ۱۸ فروردین‌ماه نیز در وضعیت قرمز قرار گرفت.

انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdcfmmd1.w6dvtagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما