چهارشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۵۸
کد مطلب : 96545
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

رژیم صهیونیستی در لبه پرتگاه سقوط است/مردان اقتدارساز میدان را قدر بدانیم

قم نيوز : جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در بیانیه ای به مناسبت روز قدس اعلام کرد: شکاف‌های عمیق اجتماعی و سیاسی و همچنین بطلان تصورات شکست‌ناپذیری اسرائیل امروز این رژیم نامشروع را تا لبه پرتگاه سقوط کشانده است و ادامه جهاد، مبارزه و انتفاضه‌ اسلامی نابودی این شجره ملعونه را تسریع خواهد کرد.
رژیم صهیونیستی در لبه پرتگاه سقوط است/مردان اقتدارساز میدان را قدر بدانیم
رژیم صهیونیستی در لبه پرتگاه سقوط است/مردان اقتدارساز میدان را قدر بدانیم
به گزارش قم نیوز در بیانیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به مناسبت فرارسیدن روز جهانی قدس آمده است: آخرین جمعه ماه مبارک رمضان که به ابتکار امام راحل عظیم الشان به‌عنوان روز جهانی قدس نام‌گذاری شده است سال‌هاست قصّه‌ی پر غصّه‌ی فلسطین را برای ما مسلمانان و همچنین آزادیخواهان جهان به‌عنوان مسئله‌ی اصلی جهان اسلام یادآوری می‌کند.

در ادامه این بیانیه تصریح شده است: مظلومیت قدس شریف و اندوه دیرینه جهان اسلام برای ملت مقاوم و صبور فلسطین که در جور ستمگرانی خون‌ریز و کودک کش گرفتارشده‌اند. دردی و رنجی آزاردهنده و جانکاه است.

در این بیانیه خاطرنشان شده است: سرزمین فلسطین در توطئه‌ای فرا منطقه‌ای غصب می‌شود و ملت و مردم آن با خشونت و خونریزی آواره می‌شوند تا موجودیتی جعلی و ناپاک برای تحقق وعده‌های شیطانی فرزندان ابلیس بساط حکمرانی فراهم کند.

در بخش دیگری از این بیانیه خاطرنشان شده است: سرکوب وحشیانه‌ ملّت فلسطین و بمباران‌های بی‌امان غاصبان سفاک در کنار تلاش‌های گسترده آنان برای تغییر چهره و هویّت شهر مقدّس قدس و مسجدالاقصی در سایه سکوت و حمایت همه‌جانبه‌ی ایالات‌متحده‌ی آمریکا و دول غربی همچنان ادامه دارد و مظلومیت قدس و ملت مجاهدش را دوچندان کرده است.

در این بیانیه تصریح شده است: جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن گرامیداشت روز جهانی قدس بار دیگر همراه با سایر موحدان آزادیخواه جهان، حمایت خود را از آرمان فلسطین اعلام می‌کند و بیان می‌دارد:
۱- فلسطین  از بحر تا نهر باید از لوث وجود غاصبان صهیونیست پاک شود و این مهم در پی مجاهدت‌ها و مبارزات قهرمانانه ملت فلسطین ان شاء الله به‌زودی محقق خواهد شد.

۲- حضور شوم صهیونیست‌ها علاوه بر فساد و خونریزی در قدس برای صلح و امنیت منطقه یک مسأله خطرناک و بحران‌آفرین است. امت اسلامی و دولت‌های منطقه بدانند خروج از الگوی مبارزه و پیگیری برنامه‌های عادی‌سازی و سازش با این رژیم منحوس خیانت به فلسطین و قدس شریف است و سرنوشتی جز خذلان و نابودی نخواهد داشت.

۳- ملت غیور فلسطین و گروه‌های مبارز فلسطینی امروز با گذر از تجربه تلخ سازش و اعتماد به غرب، روی به‌سوی مقاومت فعال و قهرمانانه آورده‌اند. امروز موشک‌های مقاومت خواب را بر چشمان صهیونیست‌ها حرام کرده است و به کابوسی مداوم برای آنان تبدیل‌شده است. مقاومت تنها راه رسیدن به پیروزی است و این الگو در جهان اسلام در حال رشد و پیشروی است.

۴- شکاف‌های عمیق اجتماعی و سیاسی و همچنین بطلان تصورات شکست‌ناپذیری اسرائیل امروز این رژیم نامشروع را تا لبه پرتگاه سقوط کشانده است و ادامه جهاد، مبارزه و انتفاضه‌ اسلامی نابودی این شجره ملعونه را تسریع خواهد کرد.

۵- اقدامات تخریبی و تلاش‌های سوء صهیونیست‌ها در مواجهه دزدانه و نیابتی با ملت غیور ایران بی‌پاسخ نخواهد ماند و خون شهدای هسته‌ای و شهید فخری زاده با انتقام‌های سخت پاس داشته خواهد شد.

۶- ملت بصیر و مؤمن ایران در سایه هدایت‌های رهبری معظم انقلاب اسلامی شناخت عمیقی از استکبار و اذنابش در منطقه و جهان دارد. این دشمن‌شناسی و بصیرت، ایران را قدرتی منطقه‌ای و قابل اتکا برای مظلومان قرار داده است. امروز جهان اسلام الگوی مقاومت فعال را از ایران اسلامی فراگرفته است و امیدوار به آینده درخشان امت اسلامی در میدان، مجاهدت و ایستادگی می‌کند. فلسطین پاره تن جهان اسلام است و در سایه وحدت و اتحاد مسلمین این گوهر گران‌بها و این منزلگاه توحید و نبوت به آغوش امت اسلامی بازخواهد گشت. 

۷- در اینجا لازم می‌دانیم به کسانی که صحنه میدان را در مقابل دیپلماسی قرار می‌دهند و میدان را مانع موفقیت دیپلماسی جلوه می‌دهند یادآوری ‌کنیم که اگر دیپلماسی و مذاکره می‌توانست به تنهایی مشکلات را حل کند امروز مسجد الاقصی و سرزمین‌های اشغالی آزاد شده بودند. پس باید قدر و ارزش مردان اقتدار ساز میدان مانند شهید سلیمانی‌ها را بدانیم و با پشتوانه میدان و اقتدار در مسیر مذاکره و دیپلماسی حرکت کنیم. که در غیر اینصورت نه تنها به هدف نمی‌رسیم بلکه دشمن جسورتر می‌شود و هر روز مانع تراشی‌ جدیدی ایجاد می‌کند.

انتهای پیام/ 106
https://qomnews.ir/vdciwwa3.t1aq52bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما