يکشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۴۵
کد مطلب : 96599

۳۷ هزار واحد صنفی مجوزدار در قم فعال است

قم نيوز : رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: بر اساس آخرین آمار تعداد ۳۷ هزار و ۶۹۲ واحد صنفی مجوزدار در استان قم فعال است.
۳۷ هزار واحد صنفی مجوزدار در قم فعال است
۳۷ هزار واحد صنفی مجوزدار در قم فعال است
به گزارش قم نیوز محمود سیجانی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: در این میان تعداد ۱۵هزار و ۳۶۸ واحد صنفی استان در بخش تولیدی و فنی و تعداد ۲۲ هزار و ۳۲۴ هزار واحد صنفی در حوزه توزیعی و خدماتی فعال است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم با اشاره به این که فرآیند صدور مجوز برای فعالیت واحد‌های صنفی جدید امسال با قدرت ادامه می‌یابد، افزود: در همین راستا طی فروردین‌ماه امسال تعداد ۵۶ فقره مجوز صنفی با اشتغالزایی برای ۱۴۰ تن در رسته‌های تولیدی و فنی و همچنین توزیعی و خدماتی در استان قم صادر شده است.

سیجانی  با بیان این که بخش اصناف ظرفیت بالایی برای اشتغالزایی در میان حوزه‌های اقتصادی استان دارد، ادامه داد: به طور میانگین به ازای هر پروانه کسب برای ۲.۵ تن شغل ایجاد می‌شود، همچنین میزان سرمایه‌گذاری در بخش اصناف به صورت برآوردی به ازای هر واحد صنفی یک‌میلیارد ریال درنظر گرفته می‌شود.

او گفت: اصناف استان در شرایط شیوع ویروس کرونا و لزوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و اجرای محدودیت‌ها، بیشترین همکاری را داشتند و لازم است با ارائه تسهیلات متنوع و مشوق‌های مالی از کسب و کار ایشان حمایت شود.

او ادامه داد: در همین رابطه کمک به تامین مالی اصناف و ارائه تسهیلات حمایتی مورد نیاز فعالان این بخش در شرایط کنونی که بسیاری از واحد‌های صنفی موجود در قم به دلیل شیوع ویروس کرونا و محدودیت‌های ناشی از آن آسیب دیدند، در اولویت برنامه‌های اقتصادی استان قرار دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم بیان کرد: حمایت از فعالیت اصناف در قم که موقعیت مطلوبی در حوزه گردشگری و کسب و کار‌های مرتبط با آن از جمله بخش‌های خدماتی دارد، افزایش فرصت‌های شغلی و توسعه اقتصادی استان را در پی خواهد داشت، به همین دلیل باید مسائل و مشکل‌هایی که اصناف با آن رو به رو هستند، بیش از پیش تسهیل شود.

انتهای پیام/ 106
https://qomnews.ir/vdchwmnw.23n-wdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما