چهارشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۴۹
کد مطلب : 96699

استفاده ۴۰ درصد شهروندان قمی از خدمات الکترونیکی شهرسازی

قم نيوز : معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم گفت: 40 درصد از شهروندان قمی درخواست‌های خود در این حوزه را الکترونیکی ثبت کردند.
استفاده ۴۰ درصد شهروندان قمی از خدمات الکترونیکی شهرسازی
استفاده ۴۰ درصد شهروندان قمی از خدمات الکترونیکی شهرسازی
به گزارش قم نیوز غلامرضا جانقربان با اشاره به اجرای واگذاری خدمات حوزه شهرسازی و معماری شهرداری قم به بخش خصوصی و دفاتر خدمات پیشخوان از ۱۰ شهریور ۹۹ اظهار داشت: این موضوع طوری پیش رفته که امروز تمام مراجعان هر نوع درخواست را باید از طریق دفاتر پیشخوان، کافی‌نت‌ها و اپلیکیشن‌های طراحی‌شده دریافت کنند.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم ابراز کرد: از سال گذشته درگاه شهرداری طوری شده که دیگر مردم از طریق شهرداری نمی‌توانند خدماتی ازجمله ثبت درخواست و تشکیل پرونده را دریافت کنند، بلکه باید به دفاتر پیشخوان، کافی‌نت‌ها و اپلیکیشن‌هایی که خودشان به‌صورت الکترونیکی در اختیار دارند ثبت‌نام را انجام داده و خدمات دریافت کنند.

جانقربان با اشاره به اینکه ۳۶ خدمت را باید در حوزه شهرسازی ارائه دهیم، تصریح کرد: تاکنون بیش از ۱۰ خدمت به‌صورت الکترونیکی در حال انجام است که امیدواریم تا پایان امسال ۷۰ درصد ارائه خدمات الکترونیکی و مابقی نیز تا پایان سال آینده انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: با برون‌سپاری شدن خدمات در بخش شهرسازی و معماری موضوع چانه‌زنی برای پیگیری امور و رابطه‌ها کنار گذاشته می‌شود و همه موارد ازجمله محاسبه عوارض در سامانه‌های الکترونیکی نیز شفاف‌سازی می‌شود.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم گفت: در حال حاضر در موضوع ثبت درخواست و تشکیل پرونده، بیش از ۴۰ درصد شهروندان تشکیل پرونده‌ها را از طریق درگاه الکترونیکی و اپلیکیشن‌های موجود انجام می‌دهند که این موضوع نشان می‌دهد مردم به این نتیجه رسیده که دلیل ندارد در صف‌های دفتر پیشخوان و حتی خود مناطق شهرداری منتظر بمانند.

انتهای پیام/ 106
https://qomnews.ir/vdci3qa3.t1aq32bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما